Vizelettartási panaszokkal küzdesz? Gátizomtornával mérsékelhető vagy szinten tartható a vizeletvesztés mértéke.











Hirdetés betöltése…

Hozzászokott ahhoz, hogy élete minden területén Ön irányít? Ne hagyja, hogy a vizelettartási panaszok megakadályozzák ebben. A gátizomtorna gyakorlatok erősítik a gátizmokat és a hólyagot, így rendszeresen végezve mérsékelhető vagy szinten tartható a vizeletvesztés mértéke.

Gátizomtorna

Mielőtt nekifogna, előbb meg kell találnia a használni kívánt izmokat. Ez akkor a legegyszerűbb, ha úgy tesz, mintha a szellentését próbálná visszatartani. Ha torna közben ugyanezeket az izmokat használja, azzal a gátizmai fognak erősödni. Az alábbi gyakorlatokkal egyszerre fokozhatja az izmai erejét és az állóképességét, ami segít a vizeletszivárgás megelőzésében.

Erősítés

Feszítse meg a gátizmait, és tartsa őket összeszorítva két-három másodpercig. Pihenjen 10 másodpercig, majd ismételje meg. Fokozatosan haladjon 10 ismétlésig. A gyakorlat közben próbáljon odafigyelni arra, hogy ne egyszerre szorítsa össze a farizmait, illetve feszítse meg a comb- vagy hasizmait.

Kitartás

Használja az erősítő gyakorlatnál leírt technikát, de ezúttal ne rövid ideig feszítse meg az izmait, hanem szorítson 10 másodpercig. Fokozatosan haladjon 10 ismétlésig. Az ismétlések között pihenjen 20 másodpercet.

Ellentartás

Még nagyobb erőt fejthet ki, ha az erősítő és a kitartásos gyakorlat közben a megfeszített hasizmaival tart ellen.

Profi tipp: Erőteljes összehúzás

Úgy érzi, hogy gyerekjáték elvégezni az előző gyakorlatsort? Akkor próbálja gyorsan, erőteljesen összehúzni az izmait a gátizmok megfeszítéséhez. Feszítsen teljes erőből, majd azonnal lazítsa el az izmait. Ismételje meg 10-szer.

Ne feledje: a jó munkához idő kell. Több hétbe is telhet, mire javulást tapasztalhat. Addig mindenképpen végezze el ezeket a tornagyakorlatokat.

Vizelettartási képesség

Segíthet kordában tartani a vizelettartási panaszokat, ha megtervezi, hogy mikor keresi fel a mosdót, és számon tartja, hogy mennyi folyadékot iszik. Ha például napi másfél liter vizet iszik, teljesen normális, ha akár napi 8 alkalommal is használja a mosdót. Ha ennél gyakrabban kell mosdóba mennie, kezdje el a fent leírt gátizom-erősítő tornát a hólyagja megerősítéséhez.

Ha szoktál kukót venni a gyerkőcnek, a cikk elolvasása után többé nem teszed majd!
El ne dobd az eper szárát, mert sok problémára jelent megoldást!



Hirdetés
Hirdetés betöltése...
Hirdetés