TUDTAD, HOGY VANNAK ÉTELEK, AMELYEKET 40 FÖLÖTT MÁR NEM SZABAD ENNED?


Hirdetés

A negyvenen felüli hölgyek testében sok olyan dolog történik, ami korábban nem volt jellemző. Megváltozik a hormon háztartás, és a pajzsmirigy vagy a mellékvese hormonok egyensúlya is felbomolhat. Ezért fokozottan figyelnünk kell a megfelelő étkezésre.

Míg a fiatal szervezetnek sok fehérjére van szüksége, az idősödő test jobban karban tartható más élelmiszerekkel..

Változások állnak be a hormontermelésben is, amelyek érintik a bőr, és a haj minőségét is, az idegeket, és az anyagcserét (pajzsmirigy) is. Ugyanakkor, ha elindul a hízás, az még nem jelenti azt, hogy éhezni kellene, csak jobban kell figyelni arra, mit eszünk!

Negyven után a bélfalak veszítenek rugalmasságukból, ezért puffadás és szorulás alakulhat ki. Hogy mindezt ne tapasztaljuk, megfelelően kell enni!

vi-73

Az alábbi tanácsokat érdemes megfogadni:

1. Fehérje – negyven fölött mérsékeljük a húsevést. A hús a lassabban lebontható ételek egyike. Jobb, ha a fehérjét túró, sajt, és gomba formájában visszük be. Ritkábban együnk húst, és a sovány, zsírszegény csirkét, pulykát vagy nyulat válasszuk.

2. Reggel éhgyomorra fogyasszunk 1-2 pohár vizet, és az étkezések között is igyunk meg  fél literrel. 1 kávénál ne igyunk többet.

3. Felejtsük el a szénsavas italokat, a finomított lisztből sütött termékeket, és a gyorsételt. Ezek olyan egyszerű szénhidrátokat tartalmaznak, melyeket a test pillanatok alatt zsírként raktároz el.

4. Ha egyszerre nem tudunk lemondani ezekről az élelmiszerekről, akkor egy héten csak egyet iktassunk ki az étrendünkből. Ha éhesek vagyunk, sok rosttal enyhítsük, ami eltelít.

5. A szezámmag olyan szuperkaja, ami leviszi koleszterint, és serkenti az emésztést. Maximum három teáskanállal fogyasszunk el belőle naponta.

6. Ne igyunk alkoholt. Persze azért ünnepkor belefér egy-egy pohár vörösbor.

7. Zsíros mélytengeri halak: a legjobb étel a negyvenes nőknek. A jó zsírok benne óvják az érrendszert, gondoskodnak a haj, és a bőr egészségéről, serkentik a memóriát.

8. Naponta 2-3 óránként, kisebb porciókat kell enni. Így nem leszünk éhesek.

Hasznos volt? Akkor ne felejtsd el megosztani!

forrás: szupertanacsokblog.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése...