Hirdetés betöltése...

Tévhitek az anyagcseréről


Hirdetés

Ha többször hibáztattad anyagcserédet a felszedett kilók miatt, most itt az idő, hogy megváltoztasd a véleményed. Az anyagcserével kapcsolatban számos tévhit kering, és sokan ezek mögé a tévhitek mögé bújnak, akkor, amikor nemtetszésüket fejezik ki felesleges kilóik ellen.

1. A férfiaknak jobb az anyagcseréjük

Tulajdonképpen a férfiaknak nagyobb az izomtömegük, ami hamarabb hozzásegít a kalória elvesztéséhez amikor mozgásban vannak. Ugyanakkor a férfiak másképpen tárolják a zsiradékokat szervezetükben, mint a nők, akik általában a csípőre, hasra és combra híznak. A férfiaknál első ízben a hason látszanak az elhízás jelei.

2. A menopauza befolyással van az anyagcserére

Tulajdonképpen a menopauza több hormonális változást hoz magával, ezek pedig megváltoztatják a nők alakját is. Több zsiradék rakodik le a hasra, éppen ezért jó ha még a menopauza előtt életstílust váltasz, hagyj fel a zsíros ételekkel és a mozgásról se feledkezz meg.

3. Amint öregedsz, úgy hízol is

Az anyagcsere folyamatok lelassulnak az öregedés során. 30 és 60 éves kor között, minden évtizedben 2%-al csökken. Ha megfelelő életvitelt folytatsz, ez a 2 %-nem lesz olyan drasztikus hatással rád, hogy a súlyfelesleg problémát okozzon. Az ülő életmód is negatívan befolyásolja a súlyunkat.

4. Az esti falatozás nem hizlal!

Nem az étkezés órája számít, hanem az, hogy mit fogyasztasz az utolsó étkezéskor. Ez azért van, mert az anyagcsere éjjel lelassul, a zsiradékokat pedig nehezebben emésztjük meg. Nem szeretnél hízni? Ne hagyj fel teljesen az estéli étkezéssel, inkább bizonyosodj meg róla, hogy könnyű ételeket eszel, fogyassz salátákat, leveseket vagy fehér húst.

5. Az anyagcserét a szüleinktől örököljük

Az igaz, hogy a szülök súlyproblémái hatással lehetnek gyermekeikre is, de ez nem azt jelenti, hogy nehéz anyagcserét kaptunk. Az anyagcserét nagyban befolyásolja az életstílus, legfőképpen az egészségtelen életstílus. Az anyagcserét jól karbantarthatod ha egészségesen étkezel és minden nap végzel testmozgást.

6. A dohányzás megnöveli az anyagcserét

A nikotin valójában egy stimuláns, így van ebben az állításban valami igaz. Egyes dohányosok azért soványabbak, mert kevesebbet esznek, mások valóban felszednek pár kilót magukra a cigaretta elhagyása után, de nem azért, mert anyagcseréjük lelassul, hanem mert dohányzás helyett mindig ropogtatnak valamit.

 

Forrás:twice.hu

 

Hirdetés
Hirdetés betöltése..