Mire hatnak a zöld színű zöldségek?


Hirdetés

A zöld szín a kiegyensúlyozottság, az élet, a remény és a stabilitás színe is. A zöldségek antioxidánsai az öregedés legfontosabb ellenszerei.

zold_zoldsegek

Brokkoli

Tíz deka brokkoli fedezi a napi C-vitamin-szükségleted felét. Tartalmaz szelént is (ami a bőr fiatalságáért és a szövetek egészségéért felelős, egyéb hatóanyagainak (béta-karotin, folsav, vas, kálium) pedig védő szerepe van. Sötétzöld brokkolit egyél, minél sötétebb, annál magsabb a tápértéke.

Avokádó

Gazdag egyszeresen telítetlen zsírsavakban és jó B6 vitamin-, kálium, mangán- és riboflavin-forrás. C- és E-vitaminjai antioxidánsként működnek: képesek az ártalmas szabad gyökök semlegesítésére. Magas energiatartalma miatt fogyasztását nem szabad túlzásba vinni, viszont isteni vegaszendvicset lehet belőle kerekíteni: szeleteljen uborkát, paradicsomot és némi avokádót egy teljes kiőrlésű pirított zsemlébe.

Póréhagyma

A C vitamin, a vas, a kálcium, a folsav és a kálium mellett alllicint is tartalmaz, ez a vegyület  gátolja bizonyos tumorsejtek szaporodását. Kírikázd a pirítósodra, vagy a salátába. Petrezsely rágcsálásával lehet enyhíteni a kellemetlen lehelletet (ami extra C vitamint is juttat a szervezetbe).

Spenót

Vastartalma hozzájárul az oxigén – sejtanyagcseréhez, és a narancsbőr leküzdésében is segít (a benne lévő kálium serkenti a salakanyagok távozását a szervezetből. Igazi depressziógyilkos, mivel magnéziumot is tartalmaz, ami nélkülözhetetlen a az idegek és az izmok megfelelő működéséhez. A bébispenót remek salátaalapanyag.

Kelbimbó

Mint minden keresztesvirágú, kitünő folsav-, béta-karotin- és C-vitaminforrás. A brokkolihoz hasonlóan indolvegyületet tartalmaz, így csökkenti a rákbetegségek kialakulásának veszélyét.

Olajbogyó

Tíz bogyóban mindössze 30-40 kalória van, ám sajnos elég sok sót tartalmaz. E vitamin és természetes antioxidáns-forrás. Számtalan töltött változat létezik, melyek igazi ínyencségnek számítanak!

Hirdetés
Hirdetés betöltése...