Miért fáj állandóan a magyarok háta?


Hirdetés

Hányszor hallhattuk szüleinktől, nagyszüleinktől, hogy “szétszakad a derekam”, “ez majd jót tesz a hátamnak”. A magyaroknál a derék és hátfájás gyakorlatilag népbetegség. Akár egészen fiatalkortól kezdődhet, és végig kísérhet egy életen át, ha nem vigyázunk megfelelően.

Cipő

A gerinc és hát érzékeny pontja már a talpunknál eldől. Vedd elő a cipődet, és ellenőrizd! Ha a sarka túlzottan kopott, akkor azok közé sorolhatod magad, akiknek az átlagosnál többet fáj a dereka.

Túlsúly

A deréktáji túlsúly terheli az ágyéki csigolyákat, és itt nem csak a sörhasra kell gondolni. A nők számára a terhességgel együtt jelenik meg  a derékfájás.

Dohányzás

Félelmetes, de igen itt is van hatása a dohányzásnak. A porckorongok vérellátása csökken ilyen esetben, az erek károsodnak, ennek a hosszútávú következménye pedig az, hogy feszülnek a hátizmok, fájdalom jelentkezik.

Izmok

A gerincet, és a különböző csontokat mind-mind izom tartja. Ha ezek az izmok gyengék, a derék és hátfájás garantált. Persze ez nem jelenti azt, hogy most azonnal neki kell állni edzeni. A hirtelen terhelés szintén okozhat fájdalmat, fő az óvatosság!

Életmód

A nyaki és vállfájdalom az tartásunkkal függ össze. Ha ülő munka közben nincs szem magasságban a számítógép monitora, kissé megnyúlnak a nyaki izmok könnyedén fájhat is. Laptoppal dolgozol? Szinte garantált a rossz tartás és a fájdalom. Az ágyban, földön, kanapén teljesen biztos, hogy nem a megfelelő helyzetben van a nyakad. A lista gyakorlatilag végtelen. Hason alvás, egy oldalon hordott hátitáska, nehéz súlyok, a biciklin alacsonyan lévő kormány, mindtől fájhat a nyakad és a vállad. Ezeknek a fájdalmaknak az elkerülése nagyon nehéz, de ha pár napig, hétig odafigyelsz a helyes tartásra, hozzászokva már természetes lesz.

Tévhit

A pihenés nem megoldás. Sajnos. Az enyhébb mozgás viszont megoldás lehet. Kisebb terhelés nem árthat, de a meleg zuhany is hasznos lehet az izomlazító krém helyett.

Étrend

Akármi is történik a testünkkel, az étrend mindenhol szerepet vállal. A különböző gerinctájéki fájdalmak esetében érdemes a kalcium, foszfor, D-vitamin tartalmú ételeket a szervezetbe bevinni.

Orvos

Ha nem vagy az az orvoshoz járó típus 1-2 után akkor is érdemes elmenned a fájdalommal egy szakértőhöz, ha ehhez semennyire sincs kedved. Az is lehet, hogy a probléma ne mozgásszervi, hanem valamelyik belső szerv oda sugározza a fájdalmat. Mi azt javasoljuk legalább a háziorvost érdemes megkeresni a problémával.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...