Hirdetés betöltése...

Miben rejtőznek a telített zsírok? Nem is gondolnád!


Hirdetés

Egészségesen táplálkozni mára már nem csak divat, hanem egy szükséges állapot is (lenne). De sokszor azon túl, hogy úgy gondoljuk, hogy márpedig mi igazán odafigyelünk arra, hogy mit és hányszor eszünk vagy nem eszünk, igazán veszélyeket is rejtenek mindennapi táplálékaink. Nagyon sok eledel, amit naponta megeszünk a szervezet számára káros telített zsírt tartalmaz. És nem is gondolnánk… Nézzünk pár rendszeresen fogyasztott és mégis káros táplálékot.

 

 

Görög joghurt

Igen, azt gondolnánk, hogy ez a krémes csoda maga az egészség, és képesek vagyunk naponta beiktatni az étkezésünkbe, de vigyázzunk, mert amelyik például tíz százalék zsírt tartalmaz abból 6—7 gramm telített. Sőt legtöbb gyümölcsös változat még rengeteg cukrot is tartalmaz. Hétköznapi fogyasztásra inkább válaszuk a natúr, zsírszegény változatot.

Tojásrántotta vajjal

Úgy gondolnánk, hogy ha vajjal készítjük a tojásrántottát, akkor az maga az energiadús tápláló reggeli. Valójában tápláló reggeli, de inkább mellőzük a vajat, inkább használjunk olíva olajat, és csak egy tojás sárgáját használjuk fel, különben túl sok telített zsírt fogyasztunk.

 

 

Kókusztej

A kókusztej igaz hogy több szempontból egészséges, és manapság nagyon sok recept alapja, de 400 ml belőle már 50—60 ml telített zsírt tartalmaz. Ha főzéshez használnánk többször, inkább helyettesítsük zsírszegény tejszínnel.

Grillcsirke

Sokak kedvence, a grillcsirke sok-sok telített zsírt tartalmaz, leginkább a bőre. Persze le lehet szedegetni azt, de mégis inkább válasszuk a bőr nélküli mellehúsát.

 

 

Vegetáriánus sajtos ételek

Sokszor azt hinnénk, hogy aki nem eszik húst, az egészségesen táplálkozik, de viszont, ha sok és túl zsíros sajtos fogyasztunk, az nagy mennyiségben igencsak lerakodhat rajtunk itt-ott.

Forrás:http://twice.hu/eletmod/miben-rejtoznek-a-telitett-zsirok-nem-is-gondolnad

Hirdetés
Hirdetés betöltése..