Mennyire fontos a napi zuhanyzás? Íme néhány “szabály”, amit lehet eddig nem is tudtál!


Hirdetés
Itt van néhány tipp, mik a zuhanyzás “szabályai”, mit tartsunk be, mennyire is fontos a napi zuhanyzás! 

 

*  Ha munka vagy mozgás közben megizzadunk, egy kiadós zuhanyozás sokat segít rajtunk. A felnõtteknek különösen ajánlható az esti tisztasági zuhanyozás.

 

*   A mindennapos zuhanyozás ne tartson túl sokáig. A víz hõmérséklete legalább olyan legyen, mint a meleg kádfürdõé. Kerüljük a túlzottan meleg vizet, mert a zsír és a víz gyorsabban oldódik ki a szervezetünkbõl. Bõrünk száraz lesz.

 

*  A váltakozó hõfokú zuhanyozás igen jó hatással van az anyagcserénkre. Mindig a forró zuhannyal kezdjük, folytassuk hideggel, a saroktól a térd felé, majd lassan följebb. Hideggel fejezzük be a fürdést. Utána mindig alaposan töröljük szárazra magunkat, és krémmel vagy olajjal jól dörzsöljük be a testünket.

 

*  A napi tisztálkodásra is inkább a gyors, langyos zuhanyozást válasszuk. Fürdõkádban legfeljebb hetente kétszer fürödjünk. Meleg kádfürdõ után is célszerû hûvös vízzel leöblíteni a bõrünket, mert a vérerek összehúzódásával csökkentjük a megfázás veszélyét.
Hirdetés
Hirdetés betöltése...