Melyik vitamin mire jó


Hirdetés

Melyik vitamin, mire jó, hiányuknak tünetei

Autumnal vegetables and fruits

A-vitamin:
növeli a látás élességét,a tüdő és az ajak nedvesen tartásában segít,védi a bőrt, a hajat és a körmöt, egyes kutatások szerint daganatmegelőző hatású.
Vitamin fő forrásai:
tej, túró, sajt, vaj, gabonafélék, állati vese, máj, szív, tojás, méz, tengeri halak, narancsfélék, paradicsom, répa, paraj, kajszibarack, kelkáposzta, sárgadinnye, sütőtök, pirospaprika…

A-vitamin hiányának jelei:
-farkasvakság
-bőr kiszáradás
-hajszálak töredezése majd kihullása
-nyálkahártya kiszáradása.

D-vitamin:
növeli a csontok szilárdságát, segít megelőzni a csontritkulást, és védi az immunrendszert.
D-vitamin beépüléséhez napfényre, valamint megfelelő kalciumpótlásra is szüksége van a szervezetnek.
Vitamin fő forrásai:
tojássárgája, halolaj, máj, tejtermékek, gomba

D-vitamin-hiányának jelei:
-rövidlátás
-fogkihullás
-gennyes fogak
-izomgyöngeség
-megvastagodott térd-, boka- és kézízületek
-izgatottság
-ideges zavarok
-ingerlékenység
-alvászavarok
-pesszimizmus
-depresszió

B-vitaminok:
igen fontos szerepük van a vérképzésben, az izomépítésben, gyulladások megelőzésében,
jótékony hatással vannak a cukorbaj okozta idegi szövődményekre (Az idegrendszer, beleértve az idegeket is, megfelelő működése ugyanis nagyban függ a B-vitaminoktól), hozzájárulnak a szív védelméhez, fontosak a bőr, a haj, a köröm egészségének megőrzéséhez.
Vitamin fő forrásai:
hántolatlan növényi magvak, búzacsíra, búzakorpa,máj, tejtej, tojás, élesztő, hüvelyesek, káposztafélék, kukorica, mák, olajos magvak, brokkoli, karalábé, paradicsom

B-vitamin hiányának jelei:
B1: étvágytalanság, gyengeség, hányinger, étvágytalanság súlyosabb hiánya esetén izomgyengeség, reflexzavarok
B2: a száj nyálkahártyáinak gyulladása, repedezett ajkak, szájzugban kis fekély alakulhat ki, Súlyosabb esetben bőrgyulladás
B6: az agy és az idegrendszer érzékenysége, görcsös rohamok, hányás és hasmenés. A túlzott faggyútermelés miatt a bőr elváltozik
B12: vészes vérszegénység, nyálkahártya-gyulladás, valamint gyomor-bélrendszeri, és idegrendszeri zavarok jelentkezhetnek. Előfordulhat még a nyelv gyulladása, hasmenés és az idegrendszer károsodása.

vita1

C-vitamin:
egyik legismertebb vitamin. Segít a hűléses megbetegedések ellen, ellensúlyozza a dohányzás káros hatását, és enyhíti az elhízás okozta panaszokat.
Vitamin fő forrásai:
kivi, csipkebogyó, citrusfélék, fekete-ribizli, brokkoli, alma, eper
C-vitamin hiányának jelei:
-ínysorvadás
-vérzékenység
-izombántalmak
-gyulladások jelentkezése
-a sebgyógyulás lassulása
-az ellenálló képesség gyengül

E-vitamin:
gátolja a sejtek öregedését, az érelmeszesedést, csökkenti a szívroham kockázatát.
Vitamin fő forrásai:
olajos magvak, tengerihal-olaj, avokádó, spárga, brokkoli, kivi, mangó, dió, mandula, mogyoró
E-vitamin hiányának jelei:
-látászavarok
-visszértágulat alakulhat ki
-fáradékonyság
-izomgyengeség
-izomgörcsök alakulhatnak ki, a járás bizonytalanná válhat, és egyéb mozgást érintő rendellenességek tapasztalhatóak

K-vitamin:
elősegíti a véralvadást, mérsékli a túlzott menstruációs vérveszteséget, hiánya vastagbélgyulladáshoz vezethet.
Vitamin fő forrásai:
spenót, saláta, káposztafélék, csipkebogyó, paradicsom, zöldborsó
K-vitamin hiányának jelei:
-vérzékenység
-csontproblémák
-bélpanaszok

 

Hirdetés
Hirdetés betöltése...