Mazsola – egyike a legkedveltebb szárított gyümölcsöknek


Hirdetés

100 g mazsola 300 kcal-t tartalmaz. Fél csésze mazsola csaknem 220 kcal-t tartalmaz.

A szőlőbogyó szárítása során készült mazsola különböző méretű, színű és tápértékű lehet. Kiválóan fogyasztható magára, süteményekkel, reggelikor, a nap szinte bármilyen időszakában. A hűtőben tárolt mazsola akár hat hónapig is eláll. Mazsola két féle képen készíthető, vagy napon szárítva vagy különféle szárítási eljárásokkal.

Előnyei:

– a mazsola kiváltképpen fenoltartalmáért kedvelt szárított gyümölcs, aminek anitszeptikus, gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatása van, kiváló védelmet nyújt az érrendszernek.
– a mazsolában sok bór található, ami a csontrendszerre fejti ki pozitív hatását, leginkább a nőknek ajánlott, elkerülhető vele a csontritkulás. A gyerekek fejlődésére is jó hatással van.
– a magas koleszterinszinttel élők mindenképpen fogyasszanak mazsolát, nem tartalmaz zsiradékot, viszont rostban gazdag növény.

A szőlő szárítási technikái az ókorból származnak, az perzsák és az egyiptomiak készítettek mazsolát.

Szárított gyümölcsök: édesen vagy sósan, mindig egészségesek

Aszalt szilva – sok antioxidánst tartalmaz Füge – segít a szervezet méregtelenítésében
Datolya – szénhidrátban gazdag gyümölcs Mazsola – egyike a legkedveltebb szárított gyümölcsöknek
Pisztácia – a bo”ség és boldogság szimbóluma Dió – Omega 3 zsírsavat tartalmaz
Mogyoró – olajsavat tartalmaz Mandula – jó az emésztésnek

Forrás:http://twice.hu/eletmod/mazsola-%E2%80%93-egyike-a-legkedveltebb-szaritott-gyumolcsoknek

Hirdetés
Hirdetés betöltése...