Ki ne dobd a barna héjú banánt, a legegészségesebb!


Hirdetés

 

Te is utálod amikor megbarnul a banánod, és nincs már gusztusod hozzá?

Te is utálod amikor megbarnul a banánod, és nincs már gusztusod hozzá?

A nagyon érett banánokban magas az antioxidánsok mértéke, amelyek képesek semlegesíteni a szabad gyökök negatív hatásait. A szabad gyökök károsítják a sejteket és hozzájárulnak az oxidatív stressz kialakulásához, ami a szervezet sejtjeiben a szabad gyökök hatására bekövetkező rossz irányú változást, károsodást jelenti.

 

A banánnak e mellett számos egyéb jótékony hatása van: ideális kiegészítője lehet a fogyókúrás étrendnek, ugyanis a közhiedelemmel ellentétben a banán nem hizlal, hanem ellenkezőleg, segít a fogyásban. Nem tartalmaz zsírt, sem koleszterint, és az emésztést is egyenesbe hozza.

Továbbá erősíti az immunrendszert, mivel tele van vitaminnal, ásványi anyagokkal és szénhidráttal. Segít a gondolkodásban, javítja a memóriát, a benne lévő magnézium és B-vitamin oldja a stresszt, egyensúlyban tartja a savháztartást, valamint elősegíti a nyugodt, mély alvást. Káliumtartalma a szívre van jó hatással, az A-, C-, és E-vitamin pedig a védik a sejteket, nyomelemei pedig lassítják az öregedést.

 

 

Elárulunk egy bónusz tippet: a feketéknek azért olyan ragyogóan hófehér a fogsoruk, mert a banán héjának belső felével suvickolják őket! Próbáld ki!

És ha mégis inkább a banánod frissen tartása mellett döntesz, csak csavard be a végeit zacskóba, fóliába, vagy bármely más műanyag alapú cuccba:

Hirdetés
Hirdetés betöltése...