Jó ételek, amik segítik az alvást, rossz ételek, amik nem!


Hirdetés

A krónikus álmatlanság számos betegség, például a szívbetegség, a cukorbetegség és a rák kialakulásához járulhat hozzá. Az alvászavarok túlnyomó többsége az agykémia hibás működésének az eredménye, de a test más részein gyakran előfordulnak olyan tényezők, mint az emésztőrendszer, a máj, a vesék stb. hibás működése, ami szintén okozhat alvási problémákat.  

A megfelelő diagnózis megszerzése kulcsfontosságú, és a holisztikus orvoslásban ( A holosz görög szó, jelentése teljesség. A holisztikus gyógyászat célja a test, a lélek, az ember és a környezet közötti harmónia megteremtése – kapcsolat az orvostudomány és a természetgyógyászat között. ) képzett orvosok megfelelően diagnosztizálhatják ezeket a bonyolult alvási kérdéseket. Az egész testet kezelik, míg a legtöbb alvás szakember csak az agyat kezeli a vényköteles gyógyszerekre támaszkodva. Ez rövid távú sikert eredményezhet ugyan, de nem folyamatosan fenntartható megoldásokat, amivel a probléma gyökerét meg lehetne oldani.

pexels-photo-271897

Az alvás alapvető fontosságú az általános egészségi állapotunk szempontjából, mert alvás közben az agy és a test újból energizálódik, méregteleníti és újraegyensúlyozza a testet. Például alvás közben a szervezet megpróbálja egyensúlyba hozni a sav és lúg egyensúlyt. A megfelelő 7,0 -7,4 pH-érték létfontosságú a test minden egyes részének egészségére nézve. A betegség nem, vagy nehezebben fejlődik ki a testben, kiegyensúlyozott pH-val. Ha nem ettél elég zöldséget és de túl sok húst, tejterméket, cukrot és feldolgozott ételeket ettél, a tested alvás közben megpróbálja “ellopni”  az ásványi anyagokat a csontoktól és az izmoktól, hogy elérje ezt az egyensúlyt.

MI AZ AMI NEM SEGÍT: Az alkohol-Dohány-koffein-gyógyszerek késő este – Étkezés lefekvés előtt – a szalonna, a sajt, a sonka, a padlizsán, a spenót, a savanyú káposzta, a cukor, Bor vagy burgonya, fűszeres ételek, mind olyan élelmiszerek, amelyek norepinefrint tartalmaznak olyan agy stimulánsokat, amelyek megakadályozzák az alvást.

MI AZ AMI SEGÍT: A késő délutáni edzés ( 17-18 óra között a legideálisabb), Meleg fürdő egy-két órával lefekvés előtt – Zenés meditáció – Egyenletes lefekvés ( minden nap azonos időpontban ) – Optimális hőmérséklet, amit olyan 20°C körülinek mondanak a szakemberek.  Ételek, mint például a banán, a füge, a dió, a tonhal, a pulyka, a teljes kiőrlésű gabona és a joghurt. Ezek az ételek tartalmaznak triptofánt, ami segít a melatonin előállításában, és nagyon hasznos a jó alváshoz.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...