Hirdetés betöltése...

Itt a meggy szezon!


Hirdetés

Szereted, de vajon tudod-e milyen jótékony hatásai vannak a meggynek?

meggy

A nyár során rengeteg finomabbnál finomabb gyümölccsel tehetünk egészségünkért, szépségünkért és jó közérzetünkért. A meggy talán kevésbé népszerű, mint az eper vagy a ropogós cseresznye, mégis érdemes előnyben részesítened ezt a gyümölcsöt is, hiszen számtalan jótékony hatással rendelkezik. Bár kissé savanyú, de egészséges éppen ezért érdemes ezt a gyümölcsöt is bevonnod a mindennapok során fogyasztott gyümölcsök sorába.

Vitaminok és ásványi anyagok a meggyben

A meggy nagyon gazdag vitaminokban, leginkább az A- és a C-vitamin, valamint a B-vitamin összes fajtása található meg benne nagy arányban.
Ásványi anyagok közül különösen a kalcium, kálium, szelén és magnézium tartalma jelentős.

Antioxidánsokban gazdag

A meggy (frissen, aszalva, főzve, gyümölcslé vagy sütemény formájában egyaránt) természetes, egészséges antioxidánsokban gazdag. Az antioxidánsok megvédik a szervezetünket a sejteket romboló szabad gyököktől. A meggy a méreganyagokkal szemben is sejtvédő hatású. A meggy ORAC értéke (oxigéngyök elnyelő kapacitása) meghaladja még a fekete áfonyáét is, ami az egyik legjobb ORAC értékkel rendelkezik a gyümölcsök között. A meggyel még népszerűbb testvére, a cseresznye sem veheti fel a versenyt, ami mindössze negyedannyi antioxidáns hatással bír.

Melatonint tartalmaz, ami segít az álmatlanságban

A melatonin egy hormon, ami az alvás szabályozásáért felelős, másrészről antioxidáns hatású, és az emberi szervezet számára az agy tobozmirigye termeli. Emellett azonban a táplálkozással is bevihető, amire a meggy kiválóan alkalmas. nagyobb távolságra történő utazás előtt és a megérkezést követő javasolt a meggyfogyasztás (előtte utána 3 napig) , hogy könnyebben hozzászokjon a szervezet az időzónaváltáshoz.

A meggy hatása a belső szerveinkre

A meggy fogyasztása kiválóan alkalmas arra, hogy érrendszerünk egészségéért megtegyük a szükséges lépéseket.  A meggy nagyon jó hatással van szinte mindegyik belső szervünk egészséges működésére. Egyrészt serkenti az emésztést, élénkíti az anyagcserét és a fokozott bélmozgásnak köszönhetően kiválóan méregtelenít. Emellett serkentőleg hat a máj és az epe működésére, így ha valakinél ezek alul működése tapasztalt, akkor érdemes természetes úton egy kis meggyel megtámogatni szervezetünket.A meggy rendszeres fogyasztása segít a koleszterin- és a trigliceridszint szabályozásában és az elhízás megelőzésében. Vércukorszint szabályozó hatása miatt pedig cukorbetegségben szenvedőknek is ajánlott a fogyasztása.A meggynek nem csak a gyümölcse, de a levele, sőt a magja is kiválóan hasznosítható az egészségünk érdekében. A szív működését is serkenti ásványi anyag tartalmának köszönhetően, hiszen kalcium, kálium és magnézium található benne. Éppen ezért szerepe van a meggynek a szívizom megerősítésében és a szívdobogás helyreállításában is.A meggy levében megtalálható antioxidánsok  segítenek megőrizni az érfalak rugalmasságát. A meggy hatóanyagai ezen túl vértisztító hatásúak, hozzájárulnak a szívizom egészségéhez és megfelelő működéséhez.Az alacsony vérnyomásban szenvedőknek kifejezetten hasznos a meggy és annak hatóanyagaiból készült szerek alkalmazása. Rendszeres fogyasztása ugyanis segít csökkenteni a hirtelen leeső vérnyomás esélyét.  Vizelethajtó, és egyben nagy segítség lehet akkor is, ha néhány kilótól szeretnénk megszabadulni. Kutatások szerint 4 héten keresztül napi 2,5 dl meggylé elfogyasztása jelentősen csökkentette a gyulladási folyamatokat.Napi 20 szem nyers meggy fogyasztása megakadályozza az artériás erek belső falain történő káros lerakódásokat. A meggyben lévő antioxidánsok segítik megőrizni a vénák falának rugalmasságát, ezáltal elkerülni a visszérbetegségeket. 100 g friss meggy körülbelül 260 mg káliumot tartalmaz. A kálium pedig alapvető fontosságú a szív-érrendszer, a vesék és az izmok működéséhez. A légzőszervi megbetegedések esetén is érdemes meggyet fogyasztanunk, valamint a megfázás esetén is hamarabb meggyógyulhatunk, ha egy kis meggyet megeszünk. A meggy A-vitamin tartalmának köszönhetően nem csupán a légzést segíti, de az immunrendszer-működésében is jótékony hatása van. Meghűlés csökkentő hatása pedig éppen savanyúságának köszönhető, hiszen savanyú környezetben kevésbé képesek megélni a baktériumok.

Természetes fájdalomcsillapító, magas rost tartalom

A meggy gazdag az antociánoknak nevezett fitokemikáliákban. Ezek a növényi eredetű vegyületek gyulladáscsökkentő hatásúak, különösen jótékonyak ízületi és kötőszöveti gyulladások esetén. A napi pár szem meggy vagy egy pohár meggylé elfogyasztása már három hónap után bizonyíthatóan enyhíti az ízületi megbetegedés okozta fájdalmakat, továbbá tízszer hatékonyabban enyhíti a fejfájást, mint az aszpirin, ráadásul a gyomrot is kíméli.

Rost tartalma: A meggy nagyon magas rosttartalommal rendelkezik. 10 szem meggy körülbelül 1,4 g rostot tartalmaz, más szóval a napi ajánlott rostbevitel 10%-át fedezi. Rendszeres fogyasztása jótékony hatást fejt ki a bélmozgásra. Rosttartalmánál fogva csökkentheti a székrekedéssel járó panaszokat.

Fogyasztása

A meggy leginkább frissen fejti ki jótékony hatásait, de befőtt vagy lekvár esetleg gyümölcslé formájában is megőrzi fontos értékeit. A meggy szezon idején érdemes napi 15-20 szem meggyet elfogyasztani és ezzel amellett,hogy finom igen sokat tettünk egészségünk megőrzése érdekében.

Hirdetés
Hirdetés betöltése..