Íme a 10 legjobb zsírégető sport!











Hirdetés betöltése…

A diétázók, akiknek nem jön össze a várva várt súlycsökkenés, általában ugyanazt a klasszikus hibát követik el: nem olvassák el a fogyókúrás cikkek apró betűs részeit. Ez az írás éppen erről, az apró betűsről szól: a diéta, a fogyókúra ugyanis kizárólag sportos életmód, rendszeres testmozgás mellett hoz eredményt, csak ekkor valósul meg a zsírégetés!

Az egészséges életmód tehát egy szemlélet, hozzáállás, nem pusztán praktikák gyűjteménye. Aki szeretne formába lendülni, vagy megtartani jó kondícióját, kénytelen sportolni, edzeni. Persze akkor sikeres, ha ezt nem kényszerként, hanem „szükséges jóként” éljük meg. De még, hogyan? Aerob vagy anaerob? Edzőterem, szauna, uszoda, szabad levegő? Séta vagy futás? Ilyen és ehhez hasonló választás elé állítja a szakirodalom az olvasókat. Éppen csak a lényegről feledkeznek meg: ha korlátozzák az embert, és megmondják neki, mit sportoljon, előbb-utóbb biztosan fel fog hagyni vele! Más szavakkal, mindenki olyan sportokat válasszon, amely(ek)ben örömét leli. Az alábbiakban közünk egy tízes listát, melynek csak az a célja, hogy ötletet adjon. Ha te a tizenegyedikre esküszöl, hát az váljon egészségedre!

1., Kocogás
Minden sport alapja. Kevesen szeretik önmagában, de bele lehet jönni. Kezdőknek gyötrelem, a befektetett energia azonban már a negyedik próbálkozás környékén érezhetően megtérül. Általános szabály, hogy nem szabad betonon futni, árt az ízületeknek. A budapesti Margitszigeten például kiépítettek egy kellemes, puha futópályát, amit érdemes kipróbálni. Ha erre nincs lehetőség, füves, földes terepet kell választani. Előnye, hogy egyszerű, olcsó sport, nehéz rá kifogást találni.

2., Biciklizés
Hasonlóan hasznos, mint a kocogás, de több változatossággal kecsegtet. Nagyvárosban nem veszélytelen és a szmog miatt ellenjavallt, de egy kis fantáziával kitűnő útvonalakat lehet kitalálni. Pontosan egy kerékpárral költségesebb a futásnál, de könnyebb is belejönni.

3., Úszás
Láttál már rossz fizikumú úszót? Ugye, hogy nem? Ennek az a magyarázata, hogy az úszás nemcsak zsírt éget, de izmot is fejleszt. Ráadásul semmi más nem dolgoztatja meg ilyen egyenletesen az összes végtagot. Hátránya, hogy nem kifejezetten izgalmas, hiszen mindig ugyanazt a két falat látjuk, de közben kitűnően lehet gondolkodni. Minden korosztálynak egyformán, nagyon ajánlott. A befektetés: egy bérlet.

4., Evezés
Ugyanaz érvényes az evezősökre, mint az úszókra: rendkívül sportos külsővel rendelkeznek. Evezés közben dolgozik a felsőtest, sőt még a láb is. A dolog persze eszközigényes, de cserébe nagy élményt nyújt: jó levegő, csodás táj, valamint az érzés, amikor hajó siklik a vízen…

5., Korcsolya, görkorcsolya
A fiatalabb, képzettebb és bátrabb sportembereknek ajánlott. Hatékonysága a futáséval vetekszik, csak szórakoztatóbb. Ugyanakkor a pesti utakon görkorizóknak különösen fontos a védőfelszerelés – térdvédő, könyökvédő, sisak -, hiszen kátyú nem csak az autóúton van…

6., Síelés
Van, aki szerint – a szabadidősportok közül – a síelés égeti el a legtöbb kalóriát. Van, aki szerint a síelés egyszerűen csak jó buli. Évszakhoz kötött, nem olcsó sport, de magyar műanyag pályákon, használt felszereléssel is bele lehet jönni.

7., Aerobik
Főleg a hölgyek kedvence, de egyre több férfi jár be a keményebb, zenés órákra. Nagy előnye, hogy a munkahelyhez közel, bármelyik konditeremben űzhető. A gyakorlatokat, a tempót az edzők diktálják, ráadásul még a helyes testtartásra is odafigyelnek. Kezdők esetében ez nem mellékes, a haladók pedig bármikor választhatnak újabb és újabb típust maguknak.

8., Természetjárás
Noha ez első hallásra nem tűnik kifejezetten sportnak, hegyen-völgyön gyalogolni igen fárasztó. Természetbarátok előnyben, egy-egy mókus szembejöhet – városiaknak már csak ezért is fokozottan ajánlott.

9., Testépítés
Legfontosabb célja az izomzatépítés, illetve –formázás, de vannak olyan edzéstervek is, amelyeket zsírégetésre találtak ki. Ezek általában a kis súllyal, kitartóan végzett gyakorlatsorok. Nem árt azonban szakember véleményét kikérni, a testépítés ugyanis komoly tudományág (nemek szerint például nagyon eltérő).

10. Labdajátékok
A futball a legegyszerűbb, de egy kosármeccset vagy teniszpartit sem nehéz megszervezni. Népszerűségük oka, hogy játszani mindenki szeret. Felnőtt emberek képesek egy, két vagy több órán keresztül egyetlen labdára koncentrálni, közben pedig annyit futnak, mozognak, amennyit máskülönben soha. Ha edzésnek tekintjük ezeket a játékokat, nem lazsálunk egy percre sem, komoly eredményeket érhetünk el.

Forrás: www.hotdog.hu

Tízperces bögrés pillefánk
Az elme és a test nem különálló - A test érzelmi energiaközpontjai



Hirdetés
Hirdetés betöltése...
Hirdetés