Hogyan kezeljük a munkánk miatt kialakuló stresszt?


Hirdetés

Minden munkahelyen vannak stresszes napok, azonban a ha túl sokszor és túl nagy feszültség éri az embert akkor sokkal kevésbé tudja hatékonyan végezni a szükséges feladatait. Minden ember különböző képen reagál a stressz hatásokra azonban fontos tudnunk, hogyha egy kis stressz hatás ér minket az nincs mindig rossz hatással a produktivitásunkra. A legfontosabb azonban, hogy megfelelően tudjuk kezelni a munkahelyi stresszt, hiszen ellenkező esetben az egészségünkre tud menni a sok idegeskedés.

Rövid távon leginkább fejfájást, hasfájást, evési és alvási zavarokat esetleges koncentrációs problémákat tud okozni, azonban hosszú távon akár súlyosabb problémákat is, mint például magas vérnyomást, szívbetegségeket, alvatlanságot. Nagyon sok ember éli túl stresszesen mindennapjait és a felgyülemlett feszültséget dohányzással, gyors és egészségtelen ételek fogyasztásával vagy súlyosabb esetlen alkohol fogyasztással próbálja megoldani. Ezzel ellentétben ilyenkor még fontosabb olyan ételeket fogyasztani, amik frissek, egészségesek, magas a kálcium és magnézium tartalmuk és nem utolsó sorban tartalmaznak különböző növényi zsírokat.

stressz

A másik nagyon fontos dolog a megfelelő táplálkozás mellett a rendszeres sportolás, hiszen minden fajta mozgás forma nagyszerű hatással van az ellazulásra. A jóga és a futás a két legkedveltebb stressz levezető sport, azonban bármilyen más mozgásforma is kedvező a feszültség levezetésére. Bármilyen sportot választhatsz a lényeg, hogy örömödet leld benne és érezd, hogy feltölt energiával. A megfelelő mennyiségű, minőségi alvás is nagyon fontos, amikor a stresszről beszélünk, hiszen kialvatlanul nem tudunk megfelelően koncentrálni a feladatainkra. Egy alvási szokás kialakításával sokat segíthetünk magunkon, hiszen ha nagyjából minden nap ugyanabban az időben kelünk fel és fekszünk le, azzal a testünknek is segítünk az ellazulásban. Esténként ha lehetőséged van rá, ne nézz TV-t és, hiszen ez a tevékenység serkentőleg hat az agyra. Rengeteg kutatás kimutatta, ha valaki nem alszik a mobil telefonja mellett, sokkal frissebben és boldogabban ébred fel.

Próbáld meg úgy kialakítani a munkahelyeden a környezeted, hogy minél jobban érezd magad. Egy érdekes dolog, hogy Dániában nagyon sok munkahelyen az irodák kertjeibe esetleg udvaraiba padokat és asztalokat helyeznek el, így az ott dolgozók a friss levegőn tudják elfogyasztani ebédjüket. Ezáltal sokkal frissebben, kipihentebben tudnak neki látni hátralévő munkának.

stressz 2

Az utolsó, de lényeges dolog, hogy készíts minden nap egy listát, hogy mik az aznapra vonatkozó teendőid. Ezzel a módszerrel semmit sem fogsz elfelejteni és ha mindent megcsináltál, elégedetten fogod érezni magad. Lényeges, hogy ismerjük saját határainkat és ha úgy érezzük, hogy valami már semmilyen módon nem fér bele a napunkba, akkor ne terheljük túl magunkat. Ahelyett, hogy mindig kíméletlen és kritikus  vagy önmagaddal, próbáld meg biztatni magad különböző rövid távú, kisebb célokkal, ami lehet egy várva várt utazás egy rég óta tervezett találkozó vagy esetleg egy közös családi program is.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...