Gyulladáscsökkentő diéta


Hirdetés

Napjaink rohanó világában egyre többen és többen küzdenek különböző gyomorbetegségekkel, gyulladásokkal. A gyulladáscsökkentő diéta alapja zöldség, gyümölcs.

Az átlagos diétáktól eltérően, ennek nincs különleges neve, nem ígéri, hogy szombatig lefogysz 10 kilót, pláne mozgás nélkül. Nem is igazán egy diéta, inkább egyfajta útmutató, hogyan táplálkozz hátralévő életedben, hogy elkerüld a súlyos bélpanaszokat, gyomorgyulladásokat.

Világszerte több száz könyv és több ezer tanulmány foglalkozik a gyulladáscsökkentő diétával. A szakértők szerint a gyulladáscsökkentő diéták nem csupán hozzájárulnak a szervezet egészséges működéséhez, de a diéta által csökkenhetnek a szív és érrendszeri megbetegedések, hatással van a vérnyomásra, beállítja, csökkenti a magas vérnyomást, enyhíti az izületi gyulladásokat.

Növeli az immunrendszer ellenálló képességét, így bizonyos ráktípusok kialakulásával szemben is védelmet nyújt, emellett csökkenti a cukorbetegség kialakulásának esélyét. A jótékony hatása mellett pedig természetesen a fogyás is garantált, ugyanis a szakemberek szerint ez elhízások nagy része mögött különböző testi gyulladások állnak.

Mit együnk-mit ne?

A gyulladáscsökkentő diéta alapja a rengeteg zöldség és gyümölcsfogyasztás. Olajok közül csak a halolajok a megengedettek, ugyanis omega 3 zsírsavat tartalmaz, amely gyulladáscsökkentő, idegnyugtató hatásáról ismert. Mindenképp alacsony zsírtartalmú fehérjét fogyasszunk, korlátolt de elegendő mennyiségű szénhidrátot, telítetlen zsírsavakat.

Együnk magvakat, diót, mogyorót, mandulát, búzát, árpát, rozsot! Kerüljük a telített zsírsavakat, fogyasszunk teljes kiőrlésű termékeket, finomított szénhidrátot tartalmazó tésztákat. Csökkentsük a zsírban gazdag tejtermékeket, sovány fehérjeforrásokat válasszunk, mint például a csirke vagy a pulyka és feltétlenül kerüljük a vörös húsokat.

(forrás: napidoktor.hu)

Hirdetés
Hirdetés betöltése...