Fogyjunk egészségesen mandulával


Hirdetés

Egy tavaly közzétett tanulmány szerint bár magas a mandula olaj- és kalóriatartalma, mégis jótékony hatása van a túlsúly elleni harcban. Ha testünk nem jut elegendő és kiegyensúlyozott módon tápanyagokhoz, akkor szüntelenül éhségérzetet fog jelezni. Ennek legyőzésére pedig kénytelenek leszünk többet és még többet enni. Ennél azért jobb megoldásnak tűnik az, ha olyan táplálékokhoz juttatjuk szervezetünket, melyek kiegyensúlyozottan és megfelelően látnak el.

A mandula bővelkedik a megfelelő egészséges telítetlen zsírsavakban, fehérjékben és rostokban. A magas rosttartalom gátolja a zsír és fölösleges kalóriák megemésztését. Fehérjetartalma pedig a húséval vetekszik, ezért azoknak is ajánlott fogyasztani, akik amúgy nem vagy csak kevés húst esznek. A tévhitekkel ellentétben pedig nem hizlal, hanem éppen ellenkezőleg a fogyást segíti elő.

A magban található olajsavnak koleszterincsökkentő hatása van. Fogyasztása hosszútávon csökkenti a rossz koleszterinszintet, ezáltal pedig a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát is. A benne található nagyobb mennyiségű E-vitamin is említésre méltó: megközelítőleg 20 dkg mandula fedezi az E-vitamin szükségletünk 40%-át.

Ha tehetjük, fogyasszunk minél gyakrabban mandulát, hiszen kutatások azt is kimutatták, hogy a benne található fitotápanyagok a daganatok kialakulásának kockázatát is csökkentik.

Forrás:http://twice.hu/vilag/fogyjunk-egeszsegesen-mandulaval

Hirdetés
Hirdetés betöltése...