Fenyőmaggal az egészségesebb életért


Hirdetés

Hazánkban az egyik kevesek által ismert gyógyhatású fűszer a fenyőmag, még velünk ellentétben a rómaiak, és az indiánok, már évszázadok óta használták.

fenyomag

A fenyőmagnak  a napraforgómaghoz hasonló színe van, de a fenyőmag nagyobb méretű. Nem a legolcsóbb fűszerek közé tartozik, és ez főleg amiatt van így, mert elég körülményes hozzájutni – a fenyőmagot ugyanis kézzel szedik ki a tobozokból.

Jótékony egészségügyi hatásai miatt érdemes időnként fogyasztanunk, illetve ételeink fűszerezéséhez használnunk.
Körülbelül 20 olyan fenyőfaj létezik, amelyeket megéri magjukért termeszteni, és bár a többi fenyőfajta magja is ehető, nem elég nagyszemű.
A fenyőmag – fajátájól függően – nagy mennyiségben tartalmaz fehérjét és jelentős étkezési rostforrás is.
A héjától megtisztított fenyőmag sokáig eláll száraz, hideg (-5 és 2 Celsius fok között) helyen.

A fenyőmagnak nagyon magas az antioxidáns tartalma, amely a különböző betegségek megelőzésében segít, illetve olyan telítetlen zsírsavakat tartalmaz, amelynek segítségével az érrendszeri betegségek ellen hatékonyan tudunk védekezni. Kifejezetten nagy arányban tartalmaz olyan vitaminokat, amelyek a szervezet számára nélkülözhetetlenek.
Ilyen például az A-, az E-, a B1- és a B2-vitamin.

-Magas az E-vitamin tartalma, amely a szív és agy működéséhez elengedhetetlen. A koncentrálást is segíti, így stresszesebb időszakban érdemes a fenyőmagból többet fogyasztani.
-Megköti a káros szabad gyököket és ezzel megakadályozza az érelmeszesedést, ezért a szívbetegségek megelőzésében nagyszerű segítség.
-Kálium és a magnézium tartalma segít a vérnyomás csökkentésében és ezzel szintén a szív működésének tesz nagyon jót, de nem csak ezért fontos, hiszen a magnézium elengedhetetlenül fontos az idegrendszer megfelelő működéséhez, és a csontok erősségét is segíti.
Koleszterinszint csökkentésében élen jár.
-Lassítja az érelmeszesedési folyamatokat, ezért fogyasztása különösen ajánlott azoknak, akiknél a családban már fordult elő hasonló probléma korábban.
-Kiváló fogyókúrás étrendhez is, mivel csökkenti az étvágyat, emellett elősegíti a szervezetben felhalmozódott zsírmennyiség felbontását, és azt hasznos energiává alakítja.
-A magokban lévő omega-3 zsírsavak csökkentik a rákot okozó gyulladásokat, emellett a rákos sejteket önmaguk elpusztítására kényszerítik.

Felhasználása:

Tehetjük húsokhoz, salátákhoz, vagy akár süteményekbe is.
Érdemes kicsit megpirítani a felhasználás előtt, mivel így jobban érvényesül az ízhatás.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...