Hirdetés betöltése...

Ezért fogyasszunk minél több lila zöldséget és gyümölcsöt


Hirdetés

Az utóbbi időben nagy népszerűségnek örvend az úgynevezett lila diéta, amely a lila, bíbor és kék színű gyümölcsök, zöldségek fogyasztását javasolja. Ezek az élelmiszerek az antocianin tartalmuknak köszönhetően elősegítik a fogyást, antioxidánsaik pedig védik a sejteket azoktól az oxidatív sérülésektől, melyek a ráncképződés elsődleges kiváltó tényezői.

 

 

A bíbor ételek fogyasztása ugyanakkor csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát. A diéta három hétig tart, és lényege, hogy naponta legalább 200 gramm lila ételt fogyasszunk. Ezért együnk bőségesen szedret, áfonyát, lila szőlőt, fügét, bodzát, szilvát (aszalva is), lila káposztát, spárgát, padlizsánt, karalábét, lila krumplit, céklát, lilahagymát, levendulát, lila babot és krumplit.

Reggelire és ebédre lehetőleg sok salátát, nyers vagy párolt zöldséget, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonát, müzlit, sovány tejtermékeket és olyan C-vitamin, valamint pektin tartalmú élelmiszereket fogyasszunk, mint a citrusfélék, az alma, a ribizli, az egres vagy a körte. Ezek biztosítják a diéta alatti energikusságot és a jó közérzetet. Fontos, hogy a diéta alatt nem ehetünk fehér kenyeret, rizst, tejfölt, felvágottat, félkész ételeket, konzervet, szószokat, tartósított élelmiszereket, péksüteményeket, édességeket, olajban sült ételeket, valamint nem ihatunk alkoholt és szénsavas üdítőket sem.

A lila színű zöldségek és gyümölcsök jótékony hatásai a rezveratrol nevű antioxidánsnak és az antocianidnak köszönhetők, ezek védik a sejteket az oxidatív sérülésektől, melyek a ráncképződés kiváltói. Kutatások bizonyítják, hogy a lila zöldségek és gyümölcsök rugalmasan tartják a bőrt, mivel hozzájárulnak a szövetek egészségének megőrzéséhez. A bíbor színű növények gyorsítják az anyagcserét, méregtelenítenek, csökkenti a szívbetegségek és a rák kialakulásának kockázatát, erősítik a memóriát és az immunrendszert, de gátolják a fogszuvasodást és a hajhullást, de még a narancsbőrrel is felveszik a harcot.

Akik a háromhetes diéta mellett hosszú távon is be szeretnék építeni étrendjébe a lila növényeket, azoknak ajánlott, hogy hetente legalább három alkalommal fogyasszanak belőlük nyers vagy párolt formában.

Forrás:http://filantropikum.com/ezert-fogyasszunk-minel-tobb-lila-zoldseget-gyumolcsot/

Hirdetés
Hirdetés betöltése..
Adatvédelmi nyilatkozat és Cookie szabályzat | Felhasználási feltételek | Kapcsolat

fKészült © 2018 diabetika.hu |