Ezért fogyassz inkább barna rizst, mint fehéret


Hirdetés

A szokásos krumpli-rizs köret helyett, nem árt néha elgondolkodnunk egy egészségesebb megoldáson. Nem kell megválnunk a kedvenc köreteinktől, de inkább válasszuk a rizs barna változatát.

A rizs minél inkább fel van dolgozva, annál kevesebb benne a tápanyag és vitamin, így nem árt tudni azt is, hogy a több kezelési folyamaton átment fehér rizsben sokkal kevesebb a B-vitamin, mint barna változatában.

A tápanyagok nagyrésze a rizskorpában található. A fehér rizsnél letávolítják azt a külső barna réteget, melyben az úgynevezett aleuronréteg található, amely a vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazza.

A gyorsrizs, amely zacskókba van porciózva, és alig kell neki pár perc, hogy elkészítsük, már előzőleg meg van főzve. Így a forrázás által a vitaminok egy része a rizs belsejébe kerül, melyek megmaradnak benne.

A barna rizs további előnye az is, hogy magasabb a rosttartalma mint a fehér rizsnek, jobban segíti az emésztést. Érdemes napi legalább 2 liter vizet is elfogyasztani, így hatékonyabb segíthetjük a rostok tisztító munkáját. A barna rizsnek alacsony a glikémiás indexe, szinten tartja a vércukorszintet, így segít megelőzni a falási rohamok előtörését.

Arra azonban vigyázzunk, ha rendszeresen fogyasztunk barna rizst, hogy fitinsav tartalma miatt gátolja a kalcium és vas felszívódását.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...