Hirdetés betöltése...

Egy zsírégető, bőrszépítő zöldség, mely beindítja a fogyásodat


Hirdetés

Ez a zöldség, melyről beszélünk, a csicsóka. Biztosan hallottál már róla, de kóstoltad is? Érdemes vele színesíteni az étrendedet, hiszen különleges ízvilágot csempészhetsz a hétköznapjaidba. Nézzük meg, mit érdemes tudnod róla:

Ezért kellene rendszeresen fogyasztanod a csicsókát

A csicsókagumónak a burgonyánál 5-6-szor nagyobb a rosttartalma, fokozza a laktató hatást, valamint tartalmaz káliumot, kalciumot, magnéziumot, foszfort, cinket, béta-karotint, B1-B2-vitamint és C-vitamint. A burgonya mellett és helyett fogyaszthatjuk, az elhízottak és cukorbetegek diétájába is beilleszthető, sőt, a betegek még többet is fogyaszthatnak belőle.

A csicsóka szuper élettani hatásai

csicsóka

A csicsóka a krumplihoz hasonló mértékben laktat viszont nem hizlal, hanem segít a fogyásban. A benne lévő szénhidrát ugyanis inulin formájú – ami kellő energiát ad, de nem emeli meg hirtelen a vércukorszintedet – ennek köszönhetően a növény a cukorbeteg étrendbe is remekül beilleszthető.

A csicsóka rendkívül magas rosttartalma miatt segíti az anyagcserédet és a fogyásodat, viszont nem szabad megfeledkeznek a kellő folyadékpótlásról (napi 2,5-3 liter). Ám éppen emiatt érdemes fokozatosan beiktatnod az étrendedbe, ha szeretnéd megelőzni a gázképződést.

Olyan értékes vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaz, mint a bőrszépítő hatású béta-karotin, C-vitamin, több B-vitamin, kalcium, kálium, cink és foszfor. Amit még fontos megemlíteni, hogy a tápcsatornán áthaladva támogatja a hasznos bélbaktériumok szaporodását, ezáltal megelőzi az emésztési problémákat, erősíti az immunrendszert és szépíti a bőrt. Mi tart még vissza? Ennyi pozitív hatása miatt Neked is megéri fogyasztanod.

Forrás: enportal.hu

Hirdetés

Hirdetés betöltése..