Egy újabb méreg amit nehéz elkerülni


Hirdetés

Egy újabb ételösszetevő, ami bizonyítottan káros a szervezetre.

Nehéz olyan feldolgozott élelmiszert találni, amiben nincs fruktóz-glükóz kukoricaszirup.

kukorica

Kukorica – mindenben
A kukorica minősége nem csak a kukoricát kedvelőket érinti. Mindenkit. A gyári módszerekkel előállított, csomagolt élelmiszerekben valamilyen formában megtalálható a kukorica adalékanyagként. Főleg fruktóztartalmú kukoricaszirup formájában!

Felsorolni is nehéz lenne a terméket, amiben kukorica található alapanyagként: ketchup, sajt, mogyoróvaj, salátaöntet, kóla, juice, hús, sőt pelenka és elem! A kukorica más módon is beszivárog a szervezetünkbe: ezzel etetik a húsipari állatállományt, ami természetellenes, mert fűféléken kellene hizlalni őket.

Az üdítőital és konzervgyártó érdekcsoportok, amelyek közvetlenül részesednek a cukor helyett használt fruktóz-glükóz kukoricaszirup használatából, szinte már minden üdítőitalba, szörpbe, gyümölcslébe és konzervbe ezt teszik édesítőszer gyanánt. A probléma csak az, hogy ez nem édesítőszer.

A glükóz-fruktóz kukoricaszirup elterjedésének és megjelenítésének az élelmiszerek csomagolásán természetesen nemcsak gazdasági okai vannak, hanem a „fogyasztói pszichológia” jelensége is szerepet játszik ebben. Fontos stratégiai lépés az élelmiszer-marketingben, hogy az elcsépelt, illetve negatívvá vált fogalmakat le kell cserélni, pozitív jelentéstartalmú kifejezésekkel helyettesítve ezeket – így a cukor szó helyébe a jobban hangzó és előnyösebb hatásairól ismert glükóz és fruktóz került.

A glükóz-fruktóz szirup túlzott bevitele szervezetünkbe elbutulást idéz elő. A magas fruktóz tartalmú kukoricaszirupban gazdag étrend akadályozza az agy működését, különösen a memória és a tanulás területén. A megállapítások nem meglepőek, tekintve, hogy már korábban az is nyilvánosságra került, hogy a magas fruktóz tartalmú kukorica szirup gyakorta tartalmaz higanyt, ami pedig egy mérgező nehézfém. A higany élettanilag nagyon veszélyes és súlyos szövődményeket okozhat – különösen, ha valaki nap mint nap ki van téve a higany hatásainak a napi táplálékbevitel útján és más forrásokból származóan.

A kis mennyiségű fruktóz bevitel hasznos lehet, mert a fruktóz segíthet kontrollálni a máj glükóz felvételét. A nagy mennyiségű fruktóz viszont megterheli a májat, felgyorsítja a zsírtermelést. Ez a zsír nemcsak a zsírszövetben, hanem a májban is felhalmozódik (zsírmáj, máj megnagyobbodása). Jelentősen nő a triglicerid (ezek a zsírok részben a zsírsejtekben, részben a keringésben találhatók) szintje. A magas triglicerid szint magas (rossz, káros) koleszterinszinthez vezet, ami fokozza a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Korábban a tudósok és orvosok az elhízást a zsírfogyasztással hozták összefüggésbe, ezzel divatot teremtettek az alacsony zsírtartalmú táplálkozásnak, ami furcsa módon nem eredményezte az elhízottság csökkenését, sőt épp az ellenkezője történt. Ma már egyre több bizonyíték támasztja alá, hogy az anyagcserezavarok kialakulásáért nem a zsír a bűnös, hanem a megnövekedett szénhidrát, különösen a magas fruktóz tartalmú cukrok fogyasztása.

“Az emberek több ezer évig napi 16-20 g fruktózt fogyasztottak, többnyire friss gyümölcs formájában. Ma mintegy napi 85-100 g fruktózt fogyasztunk, főleg hozzáadott cukor formájában”

A kutatók folyamatosan arra jönnek rá, hogy a magas fruktóz tartalmú szirup erősen mérgező az emberi szervezet számára és teljesen alkalmatlan emberi fogyasztásra. Egyszerűen nincs ok arra, amiért ennek az összetevőnek egyáltalán léteznie kellene az élelmiszerekben, hacsak nem az, hogy a cégek pénzt takarítsanak meg az élelmiszerek előállítása során.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...