Egészséges élelmiszerek, amelyek hizlalnak


Hirdetés

A gazdag kilókalóriát tartalmazó fekete olívabogyó és méz nem hiányozhat a mindennapi étkezésből, de mennyiségét csökkenteni kell, főleg akkor ha a felesleges kilóktól próbálunk megszabadulni.

Egyes élelmiszerek magas kalóriatartalma veszélyes lehet alakunkra, akárcsak a gyorséttermi ételek, legfőképpen akkor, amikor fogyni szeretnénk, mondják a szakértők.

A szakértők szerint számos olyan élelmiszer van, amelyet nem kell kiiktatnunk étrendünkből, csupán csökkentenünk kell ezek bevitt mennyiségét.

Ezek alapján a fekete olívabogyó gazdagabb kalóriában, mint a zöld. Nyolc fekete olívabogyó 50 kilókalóriát tartalmaz, míg a zöld csupán csak 30-at.

A méz, amelyet sokan a cukor helyettesítőjeként használnak, több kalóriát tartalmaz mint a fehér cukor. Egy kanál méz 65 kilókalóriát tartalmaz, míg egy kanál fehér, barna, piros cukor csupán 15-t. Azok akik imádják az édeset és mégis fogyni szeretnének használjuk a vanília-eszencet.

A vanília eszenc blokkolja az édesség utáni vágyat, ezért mindig tartsunk magunknál ebből, és amikor megkívánjuk az édeset szagoljunk bele, máris elszáll az édesség iránti vágyunk.

Keserű csokoládé – az egyetlen megengedett édesség

100 gramm sima csokoládé 590 kalóriát tartalmaz, míg a tejescsoki 530-at, a mogyorós pedig 547 kilókalóriát. A szakértők a keserű csokoládét ajánlják, mert annak 70 százalékos a kakaótartalma.

A szárított gyümölcsök, annak ellenére, hogy rendkívül egészségesek, akár nyolcszor több kilókalóriát tartalmaznak mint a friss gyümölcsök. A magyarázat abban áll, hogy kevés vizet tartalmaznak és koncentráltabbak. A piacon léteznek olyan szárított gyümölcsök, amelyekhez cukrot adagolnak.

A pisztácia, mogyoró, dió és mandula sem kívánatos diéta esetén, mivel 30 gramm ezekből a gyümölcsökből akár 180 kilókalóriát is tartalmazhat.

A sajt és a parmezán is kalóriában gazdag élelmiszer

A sajtféléket ne hagyjuk ki az étrendünkből, mert kellő kalciumot biztosítanak a szervezet számára. A sajtok kalóriamennyisége váltakozik, egyik fajtától a másikig.

A friss tehéntúró a legszegényebb kalóriában, 100 gramm tehéntúró 70 és 110 kilókalórát tartalmaz, ez függ a zsírtartalmától.

A sajtok és a parmezán áll a mérleg másik felén, 100 gramm sajt 400 kalóriát tartalmaz.

A zöldséges hamburgerek is a diéták fekete listáját erősítik. A szakértők szerint a vega hamburgerek 1.000 kilókalóriával többet tartalmaznak, ez függ a hozzáadott sajttól, szósztól és a hamburger nagyságától.

Forrás:http://twice.hu/eletmod/egeszseges-elelmiszerek-amelyek-hizlalnak

Hirdetés
Hirdetés betöltése...