Hirdetés betöltése...

Cukormentes Túrórudi házilag


Hirdetés

Hozzávalók:
-25 gramm sovány túró (száraz, darabos jobb mint a krémes)
-10 gramm tejszínes vagy vaníliás pudingpor
-Víz szükség szerint – ha nem áll össze a massza – függ a túrótól, és attól hogy por vagy folyékony édesítőt használ valaki
-tetszés szerinti édesítőszer – kóstolgatni kell
-1 tábla  cukormentes étcsoki

Elkészítés

A túrót jó alaposan áttörjük. A pudingport a vízzel összefőzzük. Alaposan belekeverjük a túróba.
Betesszük a hűtőbe, hogy picit összeálljon.
Kb. 1 óra múlva lehet rudakat formálni belőle, de ekkor még nem elég kemény ahhoz, hogy beleforgassuk olvadt csokiba, ezért legalább 1 órára betesszük a mélyhűtőbe.
Amikor a túrórudik megkeményedtek (nem kell hogy nagyon megfagyjanak), 1 tábla diabetikus étcsokit felolvasztunk a mikróban 2 evőkanálnyi sima margarinnal.
A fagyott túrórudikat megmártjuk a csokiban, villával alányúlunk és olajozott alufóliával borított tálcára tesszük. A kész túró rudikat be kell tenni a hűtőbe
Ízesített túró rudira ötletek – a puding helyett tegyünk bele diabetikus lekvárt: pl sárgabarack, eper, málna vagy más túróhoz illő gyümölcs dzsem, és készen is van a sárgabarackos, epres, stb diabetikus rudi. Ha túl lágy lenne a massza, akkor 1-2 teáskanál zabkorpával vagy finomra darált zabpehellyel sűríthetjük.

A fenti receptet a készítője a cukorhoz képest 4-szeres édességű eritrittel készítette, 3 csapott evőkanál édesítőt használva. Ennek az édesítőnek igazi cukoríze van.

Forrás: cukormentes.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése..