Cukkini a nyári vitaminbomba


Hirdetés

A cukkini egy igazi vitaminbomba.

cukki

Húsa gazdag C-vitaminban, de tartalmaz még A- és B6-vitaminokat is.
A cukkini 95%-a szöveti víz, ezért kiválóan pótolja a szervezet vízszükségletét. Sokféle ásványi anyag: mangán, kalcium, magnézium, kálium, réz, foszfor, cink is megtalálható benne. Folsavban és élelmi rostban gazdag.

Mexikóból származik, az uborka mellett a töknek is rokona. Velük ellentétben viszont az elkészítési módokat tekintve messze megelőzi mindkét zöldséget. Szinte mindenre alkalmas. Párolva, grillezve, sütve és főzve, savanyítva, dinsztelve is kiváló étel készíthető belőle.
Nem árt, ha a héjától sem szabadulunk meg, mivel béta karotint és antioxidánsokat tartalmaz.

A kisebb, keskenyebb cukkinik íze édesebb, magvaik puhák.
Hűtőszekrényben 5-7 napig tárolható. A helyenkénti megpuhulás a romlás jele, ekkor azonnal használjuk fel a még ép részeket.
Csakis felhasználás előtt mossuk meg.

A szívbetegségek megelőzésénél jelentős szerepe van, akárcsak az asztma kezelésénél vagy a gyulladások csökkentésénél.
Hamar laktat, viszont nem hizlal, ezért fogyókúrás étrendhez is kiváló.

A cukkini virágát is használja a francia és az olasz konyha. Kecskesajttal, paradicsommal és fűszerekkel megtöltve, zsiradékban kisütve fogyasztják

Recept ajánló:

Cukkini-lepény

cukkinilepeny

Hozzávalók:
-2 nagyobb cukkini reszelve
-1 tojás
-3 dl joghurt vagy aludtej
-liszt
-só, bors, kapor
-olaj

Elkészítés:
A hozzávalókból sűrű palacsintatésztát készítünk.
Olajjal kikent palacsintasütőben lepényeket sütünk.
Ha kemény és szétesős lesz, akkor nem tudjuk megtölteni, de így is finom.
Töltelékötletek: sós sajt és tejföl; padlizsánkrém; juhtúró és főtt tojás.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...