Hirdetés betöltése...

Birsalma: rendben tartja a koleszterinszintet


Hirdetés

A birsalma hallatán, láttán két dolog jut eszembe egyből. Először is összefut a nyál a számban, érdekes ízét, ha egyszer valaki kóstolta, soha nem felejti el. Másodszor pedig egy szakállas vicc, amit itt és most meg kell osztanom.

Két birs beszélget, az egyik kérdi a másikat: -Birs? a másik erre kajánul mosolyog – Én bírlak. Amellett, hogy a birs almát legtöbben bírjuk, mert fincsiségeket lehet belőle készíteni, az egészségre is jótékony hatással van. Az ókorban a szerelem és a boldogság gyümölcsének tartották, talán ennek is köszönhetjük, hogy ennyire közkedvelt lett, és a mai napig is fennmaradt. Késő ősszel érik be, lehet már kapni belőle a piacokon is, vásároljunk és fogyasszunk minél többet, mivel nagyon sok vitamin és értékes ásványi anyag van benne.

birsalma

Az őszi-téli időben elengedhetetlen C-vitaminból sokat rejt magában a birsalma, de van benne a jó hangulatért és nyugodt lelkiállapotért felelős B-vitaminból is. A birsalma tartalmaz P-vitamint is, mely segít a koleszterinszint szabályozásában is. Sok benne a kálium, kalcium, vas és foszfor is.

Az anyagcsere fokozására, gyomorpanaszok enyhítésére és puffadás ellen fogyasszunk nyers birsalma-levet. Ha túlságosan teleettük magunkat, mozdulni sem bírunk, együnk egy darabka birsalmát, segíteni fog. Menstruációs görcsök esetén napi 2-3 pohár birsalmalé ajánlott. Befőttként húsok mellé is fogyaszthatjuk, így egy megterhelő ebéd esetén, felszabadítja a gyomrot, mellőzve a teltségérzetet.

Forrás: twice.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése..