Az orvosom tanácsára naponta megettem 100 gramm céklát, így változott meg az életem!


Hirdetés

Ha eddig nem tudtad, hogy mennyire egészséges a cékla, jobb, ha egy kicsit közelebbről is megismerkedsz vele. Lassan szezonja lesz, ősz végén a legfrissebb a vitaminokban, és ásványi anyagokban gazdag cékla. 100 gramm cékla 43 kalóriát, 0 koleszterint, 106 mg (4%) sót, 13g (4%) szénhidrátot, 4g (15%) vasat, 9g cukrot, 2g fehérjét, 4.9mg (8%) C-vitamint, 109mg (27%) folsavat, 0,8 mg vasat, 23.0mg (6%) magnéziumot, 40.0mg (4%) foszfort, 325 mg (9%) káliumot, 0,3 mg (16%) mangánt tartalmaz.

1. A normális értékeken belül tartja a vércukorszintet

Alacsony glikémiás indexszel rendelkezik, szabályozza a glükózszintet. Nyugodtan fogyaszthatják a cukorbetegek is.

2. Szabályozza a vérnyomást

A nitrátban gazdag cékla szabályozza a vérnyomást, vagyis csökkenti. Az emberi szervezetbe jutva a nitrát nitrogén-oxiddá alakul át, amelynek szerepe van a véredények relaxációjában.

3. Egészséges a várandós nők számára is

Folsav tartalma miatt védelmet nyújt mind az anyának, mind pedig a magzatnak. A várandós nőnek plusz energiát biztosít, ami nagyon fontos ebben az időszakban.

4. Csökkenti a koleszterinszintet

Magas rost-, és antioxidáns tartalma miatt, a cékla igen hatékonyan csökkenti a koleszterinszintet. Tisztán tartja a vérereket, megakadályozza a koleszterin lerakódását.

5. Csökkenti a csontritkulás kockázatának kialakulását

A szilícium fontos szerepet tölt be a kalcium hasznosulásában, éppen ezért a cékla segítségével megelőzhető a csontritkulás.

6. Vérszegénység ellen

Nagyon magas a vastartalma, ezért, aki vérszegénységgel, vagy vashiánnyal küzd fogyassza rendszeresen akár nyersen salátákba, akár lé formájában.

7. Krónikus fáradtság ellen

Megtisztítja az egész szervezetet a méreganyagoktól, gondoskodik a vérerek egészségéről, erősíti az immunrendszert, energiával tölti fel a szervezetet.

forrás: tudasfaja.com

Hirdetés
Hirdetés betöltése...
Hirdetés betöltése...