Az orvosok tanácsa: erről mindenképp tudnod kell, mielőtt savanyúságot ennél


Hirdetés

Jó, ha tisztában vagy ezzel. Az egészséges emberek rendszeresen fogyaszthatnak bármilyen savanyúságot, viszont azok, akik vesebetegséggel vagy magas vérnyomással küzdenek, jó ha kerülik a túlságosan sós savanyúságokat.

Az egyik leggyakrabban fogyasztott savanyúság a káposzta, magas probiotikum, rost és vitamin tartalma miatt hihetetlenül egészséges. Méregteleníti a vastagbelet, elősegíti az emésztést, segít a székrekedés elleni küzdelemben. Magas a kálium-, magnézium-, és kalcium tartalma, sok A-, E-, és C-vitamint tartalmaz. Leginkább a zsíros húsok mellé ajánlott, hiszen megkönnyíti az állati fehérjék és a nehéz zsírok emésztését.

A savanyú uborka igen kevés kalóriát tartalmaz, alacsony a glikémiás indexe, folsavat, kalciumot és karotint tartalmaz. Azok, akik magas vérnyomással küzdenek, csak kis mennyiségben fogyasszák, és étkezés előtt mossák le róla a sós levet. A természetes erjedés során nem csak vitaminokkal és ásványi anyagokkal telítődik az uborka, hanem az emésztés számára hasznos probiotikumok is megtelepednek a közkedvelt savanyúságban. Akinek nincs problémája az emésztésével, fogyasszon minél több savanyú uborkát, vagy karfiollal, paradicsompaprikával, zöldparadicsommal közösen eltett vegyes savanyúságot.

Az ecetben eltett zöldségek tápértéke kisebb, mint a friss szezonális zöldségeknek, sőt az arra hajlamos személyeknél irritálhatják a gyomor-, és bélrendszert. Azok esetében viszont, akik nem küzdenek reflux-al, más komolyabb gyomorproblémákkal, a savanyúságok kifejezetten jó hatással vannak: elősegítik az emésztést, méregtelenítenek, de erősítik az immunrendszert is. Ajánlott minél több savanyúságot fogyasztani, de arra viszont oda kell figyelni, hogy minél kevesebb sóval készítsük.

(Filantropikum)

Hirdetés
Hirdetés betöltése...