Állandóan nassolni szeretne? Itt van az, amire ilyenkor testének szüksége van


Hirdetés

 

A nassolás rabjai most megérthetik azt, hogy szervezetük ilyenkor milyen jeleket küld az alábbi útmutató segítségével.

A sóvárgás sok esetben a tápanyagok hiányát jelzi

A sóvárgások egyik fő oka a tápanyaghiány jelzése. A nassolás másféle, pszichés eredetű vonatkozásaira itt nem térünk ki.

Debi Gouge említ az általam használt első forrásban, a “dailytransformations” ( “napi átváltozásaink”) címü cikkében egy pozitív, hosszútávúan jó hatású sóvárgásra példát. Persze hozzáteszem, ez a ritkább fajta nassolás. Általában az ember egészségtelen ételeket céloz meg ilyenkor, legyen az sütemény, csokoládé vagy épp nagyon sok kávé ivás. Mint kiderül, mindennek bizonyos ásványi anyag vagy tápanyaghiány lehet az okozója.

Térjünk vissza először Debi történetére…Krónikusan anémiás volt, bár napi kétszer szedett vas tablettát. Egyszer aztán igen meglepte az a tény, hogy mennyire kívánta az almát. Napi nyolcat is evett belőle. Vas szintje normalizálódott, köszönhetően annak, hogy a pektin az almában segít megkötni a vasat a szervezetben. Nem tudta ezt, amíg aztán visszanyerte egészségét.

Egy egészséges étel kívánása pozitív hatással is lehet a szervezetre, de nézzük mi a helyzet egészségtelen sóvárgás esetén?

A csokoládé iránti sóvárgás a magnézium hiányára utal. A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag a sejtek szintjén történő anyagcsere folyamatokban. Több mint 300 anyagcsere funkcióhoz szükséges.

A fehér kenyér és a feldolgozott lisztes termékek, tészták kivánása króm hiányra vezethető vissza. A króm szabályozza az inzulinszintet.

A sajtra való sóvárgás Omega-3 zsírsav kiegyensúlyozatlanságot mutat. Ha valaki mindig üdítőitalokat szeretne fogyasztani, bizonyítottan kalciumra van szüksége, miközben kávé vagy tea túlzott fogyasztása kén, foszfor, vagy egyszerre mindkettő hiányát jelezheti.

A könnyebb átláthatóság kedvéért mellékeltem egy igen részletes listát a különböző sóvárgások és tápanyagszükségletek összefüggéseiről:

Ha erre vágyik Amire igazán szüksége van … És itt vannak az egészséges élelmiszerek, amelyekben mindez fellelhető
Csokoládé Magnézium Nyers diófélék és magvak, hüvelyesek, gyümölcsök
Édesség Króm Brokkoli, szőlő, sajt, szárított bab, borjú máj, csirke
Szén Friss gyümölcsök
Foszfor Csirke, marha, máj, baromfi, hal, tojás, tej, dió, hüvelyesek, magvak
Kén Tőzegáfonya, torma, keresztes virágú zöldségek, kelkáposzta, káposzta
Triptofán Sajt-, máj-, bárány, mazsola, édes burgonya, spenót
Kenyér, pirítós Nitrogén Magas fehérjetartalmú ételek: hal, hús, dió, bab
Zsíros ételek Kalcium Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
Kávé és tea Foszfor Csirke, marha, máj, baromfi, hal, tojás, tej, dió, hüvelyesek
Kén Tojássárgája, piros paprika, izom fehérje, fokhagyma, hagyma, keresztes virágú zöldségek
NaCl (só) Tengeri só, almaecet (salátára téve)
Vas Hús-, hal-és baromfi-, hínár, zöldleveles zöldségek, fekete cseresznye
Alkohol, drogok Fehérje Hús, baromfi, tenger gyümölcsei, tejtermékek, diófélék
Avenin Granola, zabpehely
Kalcium Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
Glutamin nyers káposzta leve
Kálium Aszalt fekete olajbogyó, burgonya héjából készült leves, hínár, keserű zöldek
Jég Vas Hús, hal-, baromfi-, hínár, zöld, fekete cseresznye
Leégett étel Szén Friss gyümölcsök
Üditők és egyéb szénsavas italok Kalcium Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
Sós ételek Klorid Nyers kecsketej, hal, finomítatlan tengeri só
Savas ételek Magnézium Nyers diófélék és magvak, hüvelyesek, gyümölcsök
Szilárd helyett folyékony étel preferencia víz A vízbe tegyen citrom vagy lime cseppeket. Igyon meg 8-10 pohárral belőle naponta.
A szilárd étel preferencia folyékony helyett víz Te már annyira kiszáradt olyan hosszú, hogy elvesztette a szomjúság. Már annyira dehidratálódott, hogy elvesztette szomjúságérzetét. Citrom vagy lime cseppeket tegyen vizbe.  8-10 pohár naponta.
Hideg italok Mangán Dió, mandula, pekándió, ananász, áfonya
Pre-menstruációs sóvárgás Cink Vörös húsok, tenger gyümölcsei, leveles zöldségek, gyökérzöldségek
Általános túlevés Szilícium Diófélék, magvak, kerülje a finomított keményítőt
Triptofán Sajt-, máj-, bárány, mazsola, édes burgonya, spenót
Tirozin C-vitamin-kiegészítők vagy narancssárga, zöld, piros gyümölcsök és zöldségek
Étvágytalanság B1-vitamin Dió, magvak, bab, a máj és egyéb belsőségek
B3-vitamin Tonhal, laposhal, marha, csirke, pulyka, sertés, magvak és hüvelyesek
Mangán Dió, mandula, pekándió, ananász, áfonya
Klorid Nyers kecsketej, finomítatlan tengeri só
Dohány Szilícium Diófélék, magvak, kerülje a finomított keményítőt
Tirozin C-vitamin kiegészítőket vagy narancssárga, zöld és piros gyümölcsök és zöldségek

 

Forrás:naturahirek.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése...