A világ legegészségesebb sajtja, amiről eddig senki nem beszélt


Hirdetés

Ha kedveled a mediterrán vagy közel-keleti ételeket, ismered ezt a sajtot.  Ízével egyedülálló a sajtok között, de azt már lehet, hogy nem tudod, hogy a világ legegészségesebb sajtjának is tartják, főleg akkor, ha természetes  juh- vagy kecsketejből készül. Ez a sajt, a feta sajt!  A feta táplálkozási áttekintése: jelentős fehérjét tartalmaz;kalcium; B-komplex vitaminok, riboflavin, B6-vitamin, B12 és pantoténsav; A-vitamin; Vas; foszfor; cink; és sok ásványi anyag (szelén, magnézium, kálium, réz és mangán).

A valódi feta sajt nem tehéntejből készül. A több ezer évvel ezelőtti sós sajt egy pecsételő folyamaton halad át, amely kifejezi a különlegességét. Az eredeti feta csak Görögország egyes régióiból származik. Bár elsősorban juhtejből készült, legfeljebb 30% kecsketejből állhat.

A feta sajt előnyei

A feta sajt egészséges? Ne keressen tovább a válaszért!

1. Emészthetőség

Sok ember laktóz intoleráns, vagyis nehezen képes megemészteni a laktózt, a tehéntejben található cukrot. Sokan pedig  nem képesek  megemészteni a fehérjéket a tejben. A juh és kecske tej, amelyből a feta készült, kevésebb laktózt tartalmaz, mint a tehéntej. Ráadásul a cukrot tovább bontják a sajtgyártási folyamat során. Sokan úgy találják, hogy még az is élvezhetik a feta-t, aki más (tehén) sajtot nem képes fogyasztani.

2. B6-vitamin és hisztidin

A hisztidin egy feta esszenciális aminosav, amely szükséges az idegsejtek védelmére, vörösvértesteket termel, és védi a szöveteket a sugárzástól és a nehézfém károsodástól. Szintén metabolizálódik a neurotranszmitterekben a hisztamin és a karnozin, amelyek részt vesznek az immunválaszban, az emésztésben és a megfelelő izomban, az agyban és a nemi vágy kialakulásában.

A hisztidin antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik és gyulladáscsökkentő jellegű. Mint ilyen, a reumás ízületi gyulladás és a pszichiátriai rendellenességek hisztidinterápiája nagyon hatásos. A karnozin viszont csökkenti az izomfáradtságot és javítja az izomfunkciót.  A B6-vitamin valójában több mint száz enzim csoportja. A hisztidinnek szüksége van a B6-vitaminra a hisztamin és a karnozin szintézisére. Mivel mindkettő megtalálható a feta sajtban, nagy tápanyagforrás.

3. Sok fehérje

A protein fontos szerepet játszik az izom javításában és építésében; Szükség van továbbá a szervek és szövetek szerkezetére, működésére és szabályozására. A különböző típusú fehérjék ellenanyagok, enzimek, hírvivők és szállítóanyagok. Fontos, hogy minden étkezéshez elég és kiegyensúlyozott mennyiséget fogyasszunk .

Egyes állati fehérjéknek jótékony hatása van a 2-es típusú cukorbetegség kockázatának csökkentésére:

“Az állati eredetű fehérje-élelmiszerek különféle típusai közül a tejtermékek (például a tej, joghurt, sajt és tejsavóprotein) nagyobb bevitele következetesen jótékony hatással van a glükózszabályozásra és / vagy a T2DM (2-es típusú diabetes mellitus) kockázatcsökkentésre … a vizsgálatok bizonyítják, hogy a tejfehérjék nagyobb hatást gyakorolnak az inzulinra és az inkretin szekrécióra, mint más, gyakran elfogyasztott állati fehérjék. A fehérje-összetevők, mint például az inzulinogén aminosavak és a bioaktív peptidek mellett a tejtermékek tartalmaznak egy kalciumot, magnéziumot, káliumot, transz-palmitolos zsírsavakat és alacsony glikémiás indexű cukrokat tartalmazó élelmiszer-mátrixot is – mindegyiket kimutatták jótékony hatást gyakorolhat a glükóz kontrollra, az inzulinszekrécióra, az inzulinérzékenységre és / vagy a T2DM-kockázatra. “

Kevés cukortartalommal, a feta 14 finom gramm fehérjét tartalmaz egy 100 g-os adagban.

4. A kalcium és a csontok egészsége

Tudjuk, hogy a kalcium szükséges az erős csontok és fogak megőrzéséhez. Amit már kevesebben tudnak, hogy  hogy fontos szerepet játszik az oxigén szállításában a sejtek között , a véralvadás, az izomteljesítmény és a neurotranszmisszió között. A kalcium alapvető tápanyag, ami azt jelenti, hogy a szervezet nem saját, és az élelmiszerből kell származnia. Kalciumot és más ásványi anyagokat veszünk vizeletből, székletből, izzadásból, körömből és bőrből. Ezért a kalciumot folyamatosan fel kell tölteni. Sokan rendszeresen nem kapnak elegendő kalciumot a táplálékukban, így a szervezet a csontoktól vonja el, ami idővel gyengül.

Harminc gramm feta tartalmazza az ajánlott napi kalcium 14% -át. Jelentős mennyiségű D-vitamint is tartalmaz , amely a kalcium felszívódásához szükséges tápanyag.

5. A-vitamin

Több mint kritikus esszenciális tápanyag a látáshoz , az A-vitamin szükséges az egészséges bőr, az immunrendszer működéséhez, a szervek kialakulásához és fenntartásához, a reprodukcióhoz és a sejtek közötti kommunikációhoz. Általában az A-vitamin felelős a szervezet minden sejtjének differenciálódásáért. A feta sajt elegendő dózist tartalmaz ebből a vitaminból.

Figyelmeztetés: Mint szinte mindent, a feta sajt fogyasztását sem szabad túlzásba vinni!  A feta zsír tartalma  jó az agynak, de túl sok telített zsír rossz a keringési rendszernek. Só tartalma magas, és mint tudjuk, a túl sok só magas vérnyomáshoz és káliumhiányhoz vezethet .

Mit kell keresni, nézni a feta megvásárlásakor?

  • Ha nem juhtejből, vagy juh- és kecsketej kombinációjából áll, akkor nem igazi feta. Vásárolj görög fetát, ha tudsz – ez az igazi. A görögországi sajtkrémek szabályai szigorúak!
  • Minősített szerves anyag vásárlása – ez biztosítja a humán állatok kezelését, szintetikus vegyi anyagokat vagy genetikailag módosított szervezeteket a takarmányukban, és nincsenek rutin hormonok vagy antibiotikumok .
  • A feta mindig legyen fehér, onnan tudható, hogy sós lében tárolták, hogy frissen tartsák. Ha sárgás, a sajtot a sóoldaton kívül levegőnek tették ki, a minősége romolhatott!
  • A fetának apró lyukaknak kell lennie a felületen, és félig szilárdnak kell lenniük. A darált feta a tehéntejből készült sajt jele.

Szerző: diabetika.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése...