A legjobb zöldségek és gyümölcsök cukorbetegeknek


Hirdetés

A legjobb gyümölcsök és zöldségek cukorbetegek számára:

A cukorbetegek kezelésében a diéta kapja a legfontosabb szerepet.
A diéta alatt a legjobb választás, ha friss zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztunk.

Íme a 10 legjobb étel:

1. Bab
bab_Mindegy, hogy zöldbab, tarkabab, aligha találhatsz egészségesebb ételt, mint a bab. Magas rosttartalmának köszönhetően a napi rostigényünk 1/3-át már egy fél bögre is pótolja. Magas a magnéziumtartalma is, mely igen fontos a diabétesz betegek számára. Egy fél bögre bab annyi proteint tartalmaz, mint egy szelet hús, csak épp annak zsírtartalma nélkül.

2. Zöld zöldségek
A spenót, sóska és más zöld zöldségeknek igen alacsony a kalóriatartalma, szénhidrátban is szegény, vagyis ehetsz belőle, amennyit csak akarsz!

3. Citrus gyümölcsök
A grapefruit, a narancs, a citrom vagy a lime mind segítik a napi C-vitamin szükségleted pótlását.

4. Édes burgonya
Tele van rostokkal és A-vitaminnal, mely nagyon fontos az egészségünk számára.

5. Bogyós gyümölcsökmalna Az eper, a málna mind-mind magas antioxidáns-, vitamin-, és rostanyagtartalommal rendelkeznek. A joghurtok és más tejtermékek természetes édesítője lehet.

6.Paradicsom
Mindegy, hogy konzerv formában, salátában vagy paradicsomlében, de fogyassz sokat ebből a magas vas-, C- és E-vitamintartalmú finomságból!

7. Hal
Mindenki hallott már a halak kedvező hatású Omega-3 tartalmáról, melyek különösen magas arányban találhatóak halakban, mint a makréla, a hering, a tonhal vagy a lazac. Tartsd azonban távol magadat az olajban sült vagy mélyhűtött halaktól!

8. Teljes kiőrlésű gabona
Igen nagy arányban találhatóak benne a magnézium, az omega-3 zsírsav és rostanyag.

9. Mogyorófélék
Igen jól csillapítja az éhséget már egy marék mogyoró is. A rostanyag-és magnéziumtartalma miatt is igen figyelemreméltó. Néhány fajtája, mint pl. a dió tartalmaz omega-3 zsírsavat is.

10. Zsírcsökkentett tej és joghurt
Mindenki tudja, hogy a tejtermékek pozitívan erősítik a csontozatot és a fogakat a bennük lévő kalciumtartalom miatt. D-vitamin tartalma szintén fontos eleme a kiegyensúlyozott táplálkozásnak.

Hirdetés
Hirdetés betöltése...