A gyors fogyás 12 pontja ( A mormota-módszer lényege )


Hirdetés

Tedd a hűtődre!

Dübörög az internet, sok tízezer ember máris a Mormota-fogyásról beszél. 12 pontban összefoglaltuk a lényeget.

1. Edzés előtt lehetőleg teljes értékű szénhidrátot, pl. hozzáadott cukor nélkül készült müzli szeletet, akár gyümölcsöt egyél. Kerüld a cukrozott élelmiszereket, fehér kenyérből készült szendvicseket.

2. Edzés alatt igyál minél több vizet, enni viszont tilos!

3. 20 perc intenzív és folyamatos terheléssel elérheted, hogy szervezeted elhasználja a véredben lévő cukrot, ez a cukor biztosítja a mozgáshoz az energiát.

4. Ha tovább mozogsz, ahhoz energia kell, s ha a véredben már nincs cukortartalék, szervezeted megkezdi az izomszövetekben lévő ún, glikogénraktárak felszabadítását.

5. Ha tartod a terhelést, mondjuk, keményen végigsportolsz jó másfél órát, glikogénraktáraid folyamatosan ürülnek.

6. Gyorsíthatod a folyamatot, ha közben jelentős mennyiségű vizet iszol, hiszen szervezetben minden reakció oldott állapotban megy végbe.

7. Ha jól dolgoztál, edzés végére kiürülnek a glikogénraktáraid, a szervezetnek újabb energiaforráshoz kell nyúlnia. Ekkor kezdődik a ketózis folyamata, mely során a zsírtartalék bontásába kezd a tested. A folyamatban kulcsszerepet játszik a máj, mely az elbontott zsírt cukorrá alakítja. Valójában ez a fogyás érdemi szakasza.

8. Ha fogyni szeretnél az edzés utáni 2 órában – azaz a ketózis alatt – ne vegyél magadhoz szénhidráttartalmú ételt vagy italt!

9. A hatékonyság érdekében csak ásványvizet vagy citromos vizet igyál! Ha cukrosat eszel vagy iszol, azonnal megjelenik a véredben glükóz, és leáll a ketózis, azaz a zsírbontás folyamata, hiszen a szervezeted újra az eredeti program szerint képes biztosítani az energiát.

10. Hagyd, hogy jó két órán át dolgozzon ez a zsírbontó program, utána már ehetsz.

11. Ha eszel lehetőleg fehérjében dús ételeket fogyassz, a cukrot továbbra is kerüld. És igyál sok vizet.

12. Legkönnyebben úgy tudod átvészelni érdemi evés nélkül a 2 órás stop-időszakot, ha lefekszel aludni. Ha estére időzíted az edzést, átalszod a két órát, sőt még többet is, akkor a szervezeted zavartalanul bonthatja azt a zsírt, amitől szeretnél megszabadulni. Ez a mormota módszer lényege.

forrás: yesssfactor.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése...