8 olyan szokás, amik nem kapcsolódnak az ételekhez, de túlsúlyt okozhatnak


Hirdetés

1. Szeretsz ülni?

A legtöbb ember folyamatosan ül: az irodában, otthon, a sorbaállásnál, és a kocsiban is – gyakorlatilag mindig. Amikor ülünk, a testünk nagyon kevés kalóriát használ fel. Mit tehetünk ez ellen? Ne üljünk mindig, inkább próbáljunk meg aktívabban élni. TV-zés közben például takaríthatunk, vagy csinálhatunk valami mást.

2. A rossz alvási szokások gyakori társaik a túlsúlynak

Hajnal 2-ig szoktál Internetezni, aztán reggel 6-kor már menned is kell a munkába? Az ilyen életritmus nem pusztán szórakozottsághoz vezet, hanem koncentrációhiányhoz és gyenge teljesítményhez, illetve túlsúlyhoz is. Ez azért történik, mert a testnek nincs ideje kiheverni a mindennapos stresszt, ezért az ilyen életritmusú embereknek nagyon nehéz aktív életet vezetni.

3. Ha már görnyedsz

Még a kerekebb vállú vékony emberek is úgy néznek ki, mintha felesleg lenne rajtuk, amikor görnyedten tartják testüket – ezek után mit mondhatunk el azokról, akikre ráférne deréktájon egy kis fogyás?

4. Jobban szereted a kényelmet az aktív életstílushoz képest

A lift használata a lépcső helyett, kocsival utazás mindenhova egy kis séta helyett – igen, ezek a dolgok időt spórolnak, de ugyanakkor rossz hatással lehetnek a kinézetedre, az állóképességedre, és a teljes keringési rendszeredre is.

5. Szoktál gyógyszereket szedni?

A betegség gyakorta lehet az extra kilók kiváltó oka, különösen, ha ilyenkor ágyhoz kötöttekké válunk a szokásos, egészséges étvágyunkkal. Továbbá, a gyógyszereket is ludasak lehetnek az étvágyunk szokatlan megnövekedésében. Fontos, hogy mindig konzultáljunk az esetleges mellékhatásokról orvosunkkal bármilyen kezelés megkezdése előtt.

6. Szereted a passzív szabadidős tevékenységeket?

Amikor hazaérsz, szabályszerűen az első dolog az, hogy levetkőzöl, fogod a laptopod meg egy üdítőt, és hátradőlsz a kanapén? Az ilyen fajta pihenés gyakran eredményezhet felesleges kilókat. Mit tehetünk ez ellen? Csak egy megoldás van – kevesebb időt kell a kanapén töltened az életedből.

7. Szeszélyesen jársz le a konditerembe?

Néha nagyon nehéz rávenni magunkat, hogy sportoljunk vagy eddzünk. Az elején könnyű elkezdeni, de megtartani a kezdeti lelkesedést és a rendszeres napi edzést évről-évre, gyakran nagyon nehéz.

8. Halogatás

A halogatás a dolgok minél későbbre tevésének szokása. Ez a modern világ egyik legnagyobb korbács. Mindig halogatjuk a túlsúly leadásának megpróbálását, a konditerem látogatását, vagy az egyéb fizikai tevékenységeket. Mindig csak a mitikus holnapra várunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hirdetés
Hirdetés betöltése...