7 gyulladáscsökkentő szuperkaja, ami segít a gyógyulásban


Hirdetés
Sajognak az ízületeid az edzéstől, vagy pont az ülőmunka fogott ki rajtad? Esetleg tudsz róla, hogy a szervezetedben bármilyen gyulladás van? A következő finomságok segíthetnek abban, hogy az orvosi utasítások betartása mellett lerövidítsd a felépülés idejét, illetve megelőzhesd a további problémákat!

1 / 7 Ananász

A nagy, zamatos gyümölcsről valószínűleg eddig is tudtad, hogy tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal. Ám nemcsak emiatt értékes: az enzimjei, közülük is a bromelain – amelyet olykor bromelánnak magyarítanak – valóságos gyulladáscsökkentő csodaszer.

Véd a bélrák, az ízületi gyulladás és egy gyakori időskori látási probléma, a makuladegeneráció ellen. Érdemes heti két-három alkalommal meginnod belőle egy fél pohárnyit. Piña colada összetevőjeként sajnos nem ér!

2 / 7 Olívaolaj

Az extra szűz olívaolajnak nemcsak a neve izgalmas, hanem az egyszeresen telítetlen zsírsavai is. Ezek olyan természetes vegyületek, amelyek polifenolok segítségével mérsékelik a sejtek és az ízületek gyulladásos folyamatait.

A Nature című szakfolyóiratban megjelent kutatás szerint rendszeres fogyasztása éppen olyan hatékony, mint egy erős fájdalomcsillapító szedése. Naponta két evőkanálnyit fogyassz belőle!

3 / 7 Cseresznye

Amerikai kutatók nem voltak restek kiszámolni, hogy naponta 45 szem cseresznye elmajszolása csökkenti az ínak, a nyáktömlők és az ízületek gyulladását, továbbá segít visszaszorítani a köszvényes megbetegedést.

Emellett mérsékeli a krónikus betegségek és a metabolikus szindróma kialakulásának kockázatát. Bár a vizsgálat alapját egy ottani gyümölcsfajta, a bing cseresznye képezte, itthoni típusokkal sem foghatsz mellé – sőt, meggyel sem!

4 / 7 Étcsokoládé

A csokoládéfogyasztás nemcsak a léleknek tesz jót a boldogsághormonok szintjének emelésével, hanem megfelelő fajta választása esetén csökkenti a stroke, a szívroham és az embólia veszélyét.

Ez annak köszönhető, hogy a legalább 70%-os kakaótartalmú finomságok mérhetően visszaszorítják a vérrögök kialakulásának esélyét, mivel befolyásolják a vérlemezkék viselkedését, így az alvadás folyamatát is.

5 / 7 Kurkuma

Egyedi, különleges polifenolt tartalmaz, amit a növény neve után kurkuminnak neveztek el. Pontosan arról a vegyületről van szó, aminek ez a fűszer a jellegzetes sárga színét köszönheti.

Bizonyítottan segít a rák megelőzésében, az ízületi gyulladás leküzdésében, sőt: még az Alzheimer-kór prevenciójában is. Fél evőkanálnyit szórj a hús- vagy halszeletre a mennyei ízhatás érdekében!

6 / 7 Hal

A makréla, a lazac és a többi omega-3 zsírsavban gazdag halfajta tulajdonképpen a tested valamennyi sejtjével csodát művel. Jótékony hatásukat megérzi a szíved, az agyad, az izmaid és az összes ízületed.

Vigyázz azonban, mert a természetes, vadvízi körülmények között nevelkedett példányok egészségesebbek: kevesebb omega-6 van bennük, mint a farmon tenyésztett állatokban – és ebből a zsírsavból a szervezetednek csak icipicire van szüksége!

7 / 7 Lenmag

Nem is gondolnád, hogy ezek az apró, sötét színű magvak milyen fantasztikus folyamatokat indítanak el a testedben! Müzlivel, joghurttal, salátával és teljes kiőrlésű péksüteményre szórva isteni finomak, ráadásul tele vannak alfa-linolénsavval.

Az említett anyag hozzájárul a szív és az agy megfelelő működéséhez, ugyanakkor a prosztatagondok egyik első számú megelőzője, illetve ellenszere. Naponta egy evőkanállal nyugodtan egyél meg belőle!
Tengeri só, citrom és olívaolaj elég is az elkészítésükhöz, ezért a halak a férfikonyha legkedveltebb alapanyagai lehetnek.
forras: men.hu
Hirdetés
Hirdetés betöltése...
Hirdetés betöltése...