Hirdetés betöltése...

7 ÉTEL, AMI FELGYORSÍTJA A HAJAD NÖVEKEDÉSÉT!


Hirdetés

Az alábbi ételek nem csak a hajad növekedését, állapotának megőrzését segítik, hanem fontos szerepet töltenek be a szervezet egészséges működésében is. De most ebben a cikkben, elsősorban a hajra, hajunkra gyakorolt hatásukat mutatjuk be.

Lazac

Az ebben a halban található omega-3 zsírsavak erősítik a hajhagymákat és stimulálják a haj növekedését. Tudományos kísérletek kimutatták, hogy az ilyen savtartalmú termékek fogyasztása fél évvel lerövidíti a telogén fázist (a szőrtüszők nyugalmi időszakát). Ezenkívül a lazac tartalmaz B12-vitamint és vasat, ami segít a haj gyors növekedésében is.

Kagyló

Az osztrigák a cink aranybányája, aminek köszönhetően a haj egyre gyorsabban növekszik és fényes lesz. Egy osztriga naponta  ellensúlyozza ennek az elemnek a napi szükségletét. Természetesen szinte lehetetlen, hogy minden nap ilyen finomsággal kezeljük magunkat. Búzakorpával, marhahússal (különösen máj) és sertéshússal helyettesítheti, mivel ezek az élelmiszerek is elég cinket tartalmaznak.

Csirke

A csirke  állati fehérjében gazdag, és rendkívüli szükségünk is van a keratin ( speciális fehérje ) pótlására, mivel a keratin egy speciális fehérje, amely a haj legfőbb alkotórésze, hajad közel 90%-a ebből épül fel.  A hús egyéb nyers fajtái (pulyka, nyúl) szintén elegendő állati fehérjét tartalmaznak.

Tojás

A tojások tartalmazzák a haj növekedéséhez és a normális haj állapotának fenntartásához szükséges elemeket, például a fehérjét és a biotint . A biotin, mint élelmiszer-adalékanyag ajánlott a hajhullás megszüntetésére, de ha az élelmiszerrel visszük be a szervezetbe, sokkal hatékonyabb lesz. Ezenkívül a tojások leucint (felelősek a sejtosztódásért) és más olyan aminosavakat tartalmaznak, amelyeknek a hajunknak szüksége van.

Mandula

A mandulák E-vitamint tartalmaznak, ami aktiválja a haj növekedését és erősíti a hajat. 30 gramm mandula  tartalmazza a napi normának 70% -át. Emellett a mandulák olyan hasznos anyagokat tartalmaznak, mint a biotin, a zsírsavak és a B-vitaminok.

Tökmagok

A tökmag magában foglalja a B1, B2, B3 és B4 vitaminokat, amelyek felelősek a szőrnövekedésért, valamint a B5 és B6 vitaminok, amelyek fejbőr egészségét biztosítják. Ha erős hajhullásod van, akkor többet kell fogyasztanod belőlük.

Lencse

A lencse a vas tartalma rendkívül magas  – az egészséges haj növekedésének egyik legfontosabb eleme . Kb egy tál lencse leves tartalmazza a  napi vas szükséglet felét. Ezenkívül tartalmaz cinket, kolint (normalizálja a fejbőr vérellátását) és egyéb hasznos elemeket.

Szerző: diabetika.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése..