5 mítosz, amit eddig nem tudtál a vitaminokról


Hirdetés

A vitaminok felfedezésük óta kaptak már elég hideget-meleget. Mindenkinek a saját szívügye, hogy így vagy úgy beépíti-e őket az életébe, de nem árt, hogyha mielőtt elkezdenénk ész nélkül kapszulákat bekapkodni, vagy kilószámra kezdenénk enni a paprikát, almát tájékozódunk, pozitív és negatív tulajdonságaikról.

 

1. Hogyan viselkedik a baktérium és C-vitamin hő hatására?

A C-vitamin általában hő hatására már 50 fok felett lebomlik, ezért inkább jobb, ha a zöldségeket, gyümölcsöket nyers formájukban fogyasztjuk – legtöbbjük így is ehető. A nyers hús vagy tojás hosszabb tárolása során a baktériumok elszaporodnak, ezért jobb magasabb hőfokon, hosszabb ideig sütni vagy főzni őket.

2. A mikró a vitaminok ellensége?

A zöldségek sokkal hamarabb elkészülnek a mikrohullámú sütőben, ezért inkább megmaradnak bennük a vitaminok. A húst viszont ajánlatosabb inkább tűzön elkészíteni, hogy ne maradjon benne nyers rész.

3. A nyers vagy a fagyasztott tartalmaz több vitamint?

A nyers (egzotikus) gyümölcsök vitamintartalma, mire hozzám elér igencsak csekély, sokkal jobb a nálunk szezongyümölcsként leszedetteket fogyasztani, még ha fagyatva tároljuk is.

4. Nyersen egészségesebb?

A szervezet kezdetben sokkal nehezebben tudja lebontani a nyers ételeket, így inkább a főtt változatából tudja jobban hasznosítani a vitaminokat, ásványi anyagokat. Választhatunk köztes megoldást is: préseljünk frissen gyümölcs és zöldségleveket.

5. A bio egészségesebb?

A bio zöldéségek, gyümölcsök azért mondhatók egészségesebbnek, mert mesterséges tápszerek híján a bio sokkal több C-vitamint kell termeljen, hogy ellen tudjon állni a károkozóknak. Így a szervezetünkbe is több C-vitamin jut.

 

 

 

Forrás:http://twice.hu/eletmod/5-mitosz-amit-eddig-nem-tudtal-a-vitaminokrol

 

Hirdetés
Hirdetés betöltése..