5 leghasznosabb jógapóz, ami reggelente feltölt energiával


Hirdetés

A jóga az egyik legjobb edzés az álmos, lusta reggeleken. Feltölt energiával, frissességet kölcsönöz és feszesíti az izmokat! Próbáld ki te is, milyen érzés jógával ébredni.

A rendszerességgel végzett jógagyakorlatok nagy hatással vannak a test rugalmasságára. Az izmok szemmel láthatóan feszesekké válnak, a fájdalmak pedig, amelyeket itt-ott érzel a testedben, eltűnnek!

1. gyakorlat: csípőnek, comboknak, vállaknak és a hasizmoknak

Állj terpeszben. Hajlítsd be a jobb lábad, míg 90 fokos szöget nem nyersz, és a jobb lábujjaid irányítsd kifele. A karjaid emeld párhuzamosan a talajjal, a vállak magasságába, tenyerekkel lefele. Lélegezz be és ki ötször, kizárólag az orron át, miközben ebben a pózban maradsz. Ezután válts lábat és ismételd a gyakorlatot.

Ez a póz megdolgozza a láb és a kar izmait, és erősíti a hasizmokat is.

joga1

2. gyakorlat: hát, boka és lábszárak

Állj egymáshoz közelített lábakkal, a vállaid lazítsd el, karjaid a test mellett nyugodjanak. Lélegezz mélyet és emeld a karjaid a fejed fölé, a tenyereid egymással szembe nézzenek. Hajlítsd be a térdeket, és a feneked lassan told hátra. Maradj ebben a testhelyzetben néhány másodpercig.

Ez a póz megmozgatja a láb izmait, és óvja a térdek körüli érzékeny területet.

joga2

3. gyakorlat: farizmoknak, a combok belső izomzatának

Feküdj hanyatt, lábaid behajlítva, kezeiddel a tested mellett. Kezeiddel gyakorolj nyomást a talajra, közben told fel a csípőd a levegőbe. Csupán a talpak, a vállak és a fejed maradjon a földön! Maradj ebben a pózban és lélegezz be-ki 5–10 alkalommal. Ismételd meg háromszor.

Tökéletes gyakorlat a fenékizmoknak és a belső combizmoknak.

joga3

4. gyakorlat: a hátnak

Feküdj hasra, karjaid a tested mellett, tenyereid a talajon. Emeld meg a karjaid a földről, majd a lábaid is húzd felfele, amennyire csak tudod. Ideális az, ha a mellkasod sem éri a földet. Maradj ebben a pózban, közben lélegezz mélyeket be és ki. Ismételd meg 3–4-szer.

joga4

5. gyakorlat: frissítsd fel a tested

Térdelj a talajra, a lábaid enyhén tedd terpeszbe, és támaszkodj a lábujjaidra. Dőlj hátra, és ragadd meg a bokáid, te csípőre tett kézzel is végezheted vagy boka helyett a sarkadra is ereszkedhetsz. Maradj így néhány másodpercig, miközben mélyen be és ki lélegzel.

joga5

Egészségedre!

forrás

Hirdetés
Hirdetés betöltése..