12+1 tipp, ha nem megy a fogyás!






Hirdetés betöltése…



Sokunk tapasztalata a fogyókúrákkal: nem működnek. A legdivatosabb, legjobbnak ígérkező étrenddel is csak annyit lehet legfeljebb elérni, hogy leadunk ugyan néhány kilót, de mozgás és életmódváltás nélkül az esetek többségében ezek néhány hónap alatt lassan visszaszivárognak, sőt, akár az elvesztettnél több is ránkrakódhat újra. Néhány olyan tippet gyűjtöttünk össze, amelyek alkalmazása feleslegessé teheti a kampányszerű diétáinkat, helyette fontos elemekkel módosíthatjuk étkezési szokásainkat, tehetjük egészségesebbé életmódunkat.


Először is legyünk tisztában azzal, hogy a testsúlyt nagyban befolyásolja a genetika, így van egy határa annak, milyenné alakíthatjuk a testünket. Azokból, akik már a születésükkor leginkább egy szumó birkózóra emlékeztettek, és gyerekkorukban is mindig volt rajtuk néhány százalék túlsúly, többnyire felnőttként sem válik szupervékony modellalkat.

A körülményeink, az élethelyzetünk, a gondolkodásunk is befolyásolja a testsúlyunk alakulását. A változást is legjobb ezeken kezdeni! Könnyű azt kimondani – halljuk is elégszer – hogy a fogyókúra alapja az akaraterő. De szinte senkiben sincs elég akaraterő, hogy ellenálljon a csábító ételeknek, ha azokkal rendszeresen szembesül. Egy tucat apró trükköt gyűjtöttünk össze, amelyek segíthetnek kicsit átrendezni a szokásainkat, hogy fogyókúra nélkül is normalizálódjék a súlyunk, és hogy tudatosabban táplálkozzunk!

1. Helyezzük előtérbe a zöldséget! Kezdjük az étkezéseket salátával, és tegyük el az asztalról a kenyereskosarat!

2. Legyenek a korszerű ételek a legkönnyebben elérhetőek! A hűtőszekrényben jól látható helyre tegyünk előkészített, azonnal fogyasztható, egészséges ételfalatkákat: megtisztított, szeletelt, felkockázott répát, karalábét, egy-két gerezd almát, narancsot, néhány szem szőlőt, dióbelet, stb., hogy ezekkel csillapíthassuk az étkezéseken kívül ránk törő éhségünket.

3. Tegyük el szem elől a számunkra kevésbé ideális élelmiszereket nem átlátszó dobozba a hűtőszekrénybe , vagy a kamra hátsó polcára.

4. Minden csábítást nem tudunk elkerülni. Próbáljunk meg a mértékletességre törekedni, miközben arra gondolunk, hogy a szakács vagy cukrász fárasztó munkával milyen csodálatos művet hozott létre.

5. Dolgoztassuk meg magunkat az ételért! Egy kis adagot vegyünk ki, a többit tegyük egy fedeles tárolóedénybe, zárjuk le, tegyük félre. Ha újabb adagot szeretnénk, az egészet újra kell kezdeni. Bármilyen hihetetlen, ez a trükk működik: mindenkiben van ugyanis annyi lustaság, hogy ha valami kis akadály elválasztja az ételtől, már nem is sóvárog utána annyira. Ehhez tartozik, hogy együnk olyasmit, aminek az elfogyasztásához még tennünk kell valamit: például ha rágcsálni valóra vágyunk, héjas napraforgómagot, pisztáciát készítsünk elő.

6. Adjunk az egészséges ételeknek új, vonzó jelzőket, társítsuk pozitív gondolatokkal.
Például idézzük fel, milyen kellemesen hideg és frissítő egy friss gyümölcssaláta egyenesen a hűtőből egy forró nyári napon; hogy milyen üdítő íze van egy szép almának, amikor roppan a fogunk alatt, vagy hogy milyen zamatos volt gyermekkorunkban a nagyi kertjében beleharapni a napon átmelegedett paradicsomba.

7. Hívjuk segítségül önismeretünket! Ne menjünk éhesen vásárolni! Aki tudja magáról, hogy nem tud ellenállni a szupermarketekben a pénztár előtti polcra kitett édességeknek, az keressen olyan pénztárt, ahol nincs ilyen.  Mindig csak annyi pénzt vigyen magával, amennyire feltétlenül szüksége van, tartsa magát szigorúan a bevásárló listához, vagy rendelje meg interneten az élelmiszereit!

8. Engedjük érvényesülni az ételek ízeit! Figyeljünk rá, milyen finom az éppen bekapott falat, tudatosítsuk magunkban az élményt! Ilyen módon nemcsak élvezetesebb lesz minden étkezés, hanem bizonyított tény, hogy kevesebb ételtől is könnyebben jóllakunk.

9. Adjuk meg a módját az étkezésnek: terített asztalnál ülve, tányérból, és ne az utcán vagy az íróasztal mellett, papírból bekapva együnk! Sokan szeretnek evés közben olvasni: fogyni vágyóknak ez tilos, mert oda sem figyelve jóval többet tudunk gépiesen „belapátolni”.

10. Együnk sokkal lassabban! A gyomor a teltségérzetét 20 perc után éri el.

11. Minden falatot alaposan rágjunk meg – ez lelassítja az evést, sokat segít az emésztőrendszerünknek is. Számoljuk meg, hogy hány rágásra nyelünk le egy falatot /25-30-ig jussunk el!/ Egy-egy falat után akár le is tehetjük az evőeszközt, majd vegyük fel újra: a komótosabb étkezés a habzsolás legjobb ellenszere.

12. Hívjunk társaságot az étkezéshez! Ha van valaki velünk, egy kellemes beszélgetés közben biztos, hogy lassabban, kevesebbet eszünk. Figyeljünk a kiszedett mennyiségre, az adagra!
Étkezés előtt kortyoljunk egy kis vizet, ez telíthet – egyénenként változó.

+1 Minden alkalmat ragadjunk meg mozgásra, a legkisebbet is, mert az elhízás kulcsa nem csak az, mennyi energiát viszünk be, hanem hogy ebből mennyit égetünk el.

A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

8 olyan szokás, amik nem kapcsolódnak az ételekhez, de túlsúlyt okozhatnak
Egy teáskanálnyi ebből a dologból segít 3-szor több zsírt elégetni!



Hirdetés
Hirdetés betöltése...
Hirdetés