Hirdetés betöltése...

12 könnyen betartható tipp a koleszterinszegény életmódhoz, így a szívbarát egészséges életmódhoz


Hirdetés

Gyakran összekeverik az egészséges táplálkozást az alacsony energiabevitellel, az egészséges életmódot pedig az élsporttal. De az alacsony koleszterinszintet támogató étrend nem feltétlenül jelent drasztikus étkezési változtatásokat, a változatos étrend könnyen összeállítható oly módon, hogy megfeleljen a koleszterinszegény táplálkozás ismérveinek.

10 tipp a koleszterinszegény életmódhoz, így a szívbarát egészséges életmódhoz:

 Koleszterinbarát tippek a változatos étrend részeként

  1. „Rossz zsírok” helyett válassza a „jó zsírokat” – Próbálja meg csökkenteni az elfogyasztott telített (rossz) zsírsavak mennyiségét, és ezt telítetlen (jó), lehetőleg többszörösen telítetlen zsírsavakkal helyettesíteni!
  2. Állati eredetű zsírok helyett válasszon telítetlen zsírsavakat tartalmazó növényi olajokból és zsírokból készült margarint.
  3. A húsok előkészítése során távolítsa el a bőrt és a látható zsírt.
  4. Az olajban való kisütés helyett éljen korszerű főzési alternatívákkal, mint pl. sütés sütőben, grillezés, főzés vagy párolás.
  5. Amikor csak lehetősége van, ellenőrizze az elfogyasztandó étel tápértékét, különös tekintettel a telített zsírsavak mennyiségére.
  6. Válasszon alacsony zsírtartalmú tejtermékeket! Alacsony zsírtartalmú tej, joghurt és sajt fogyasztása ajánlott.
  7. Helyettesítse a zsíros húsok fogyasztását sovány baromfival.
  8. Fogyasszon olajos halakat, mint a hering, makréla, lazac vagy pisztráng, esetleg busa hetente 1-2 alkalommal.
  9. Fogyasszon magas rosttartalmú ételeket! Válassza a  teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret vagy tésztát. Fontos rosttartalmú étel a zab, a gyümölcsök, zöldségek, vagy a bab, illetve a lencse.
  10. Fogyasszon naponta 5 alkalommal gyümölcsöket és zöldségeket a vitaminokban, ásványi anyagokban és rostban gazdag táplálkozásért.
  11. Fogyasszon mértékkel olajos magvakat kekszek helyett.
  12. Maximum napi 5-6 gramm só fogyasztása ajánlott.

 

Mindennapi testedzés legyen az egészséges életmód része

Próbáljon meg mindennap legalább 30 perc közepesen megterhelő edzést végezni. Ha szeretné, ezt akár 10 perces részletekre is bonthatja. Kezdjen azzal, amivel tud, meg fog lepődni, milyen gyorsan reagál a teste a testmozgásra!

Hétköznapi tevékenységeit is egyszerűen fizikai gyakorlatokká változtathatja, csak tegyen bele egy kicsivel több energiát, hogy felgyorsuljon a szívverése, így sokat tehet az egészséges életmód eléréséért:

Séta

Kertészkedés

Házimunka

Kocsimosás

Minél aktívabb, annál jobb! Gyors trükkök, amelyek sokat segítenek:

Válassza a lépcsőt a lift helyett.

Szálljon le a buszról egy megállóval korábban, és sétáljon.

Ha autóval közlekedik, parkoljon céljától egy kicsit messzebb.

Tempósan sétáljon.

Az egészséges életmód további titkai:

Kerülje a dohányzást.

Tartsa magát egészséges súlyban és formában.

Ne vagy csak mértékkel fogyasszon alkoholt.

Tanulja meg kezelni a stresszt, és tanuljon meg relaxálni.

Ha már 4 hete követi az egészséges életmódra és változatos étrendre vonatkozó javaslatokat, akkor ezzel nemcsak a koleszterinszintje csökkenéséhez járulhatott hozzá, de remélhetőleg jobban is érzi magát. A változásokat hosszú távon megtartani nehéz, de ne adja fel. Ne aggódjon, ha olykor hibázik – ez mindannyiunkkal megtörténik –, és semmiképpen sem ok arra, hogy jó szokásait teljesen feladja. A legfontosabb az, hogy a legtöbb napon sikeresen folytassa új, kiegyensúlyozott, változatos étrendjét és egészséges életmódját. Mindenképp keresse fel orvosát ezekkel az információkkal, és ellenőriztesse újra koleszterinszintjét – így tudatosíthatja magában, hogy a befektetett munka valóban hatékony volt-e. Beszélje meg orvosával a már beiktatott változtatásokat, és közösen tervezzék meg, hogyan fogja tudni hosszú távon is megőrizni új szokásait.

forrás: flora.hu

Hirdetés
Hirdetés betöltése..